عمومی

معرفی چند داروی گیاهی چینی برای کنترل کرونا

Covid-19 ویروس جدید و بسیار مسری است. در صورت عدم وجود واکسن و داروهای ضد ویروسی خاص برای درمان این بیماری ، درمان های مختلفی در نظر گرفته شده است ، از جمله طب سنتی برای پیشگیری و درمان Covid-19. در همین راستا ، کمیسیون ملی بهداشت چین چندین رهنمود برای تشخیص و درمان Qovid-19 منتشر کرده است که شامل درمان علت شناسی ، ضد ویروس درمانی و طب سنتی چین است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، “عصر ایران” بعدا نوشت: چین پیشرفت چشمگیری در مبارزه با اپیدمی کویت-19 داشته است و مقامات می گویند که طب سنتی چین نقش اساسی در درمان این بیماری داشته است. از زمان شیوع Covid-19 ، کمیسیون ملی بهداشت چین یک سری پروتکل های تشخیصی و درمانی را ایجاد کرده است. درمان با طب سنتی چین بخش مهمی از این پروتکل ها است. شش دارو در این پروتکل های درمانی بر اساس تجربه بالینی برای پیشگیری و کنترل بیماری های همه گیر انتخاب شد.

یو یان هونگ ، معاون اداره ملی طب سنتی چین ، یک کمیته فرعی کمیسیون ملی بهداشت چین ، در آوریل اعلام کرد که بیش از 50،000 بیمار مبتلا به Quid-19 که داروهای سنتی چینی دریافت می کنند ، از بیمارستان مرخص شده اند. از شش دارو در این زمینه استفاده شده است: فرمول های طب سنتی چینی ، از جمله Hingua inga ، Lianua Qinghun ، Huashi Baidu ، Juanfi Baidu ، Xu Beijing ، مخلوط infi pai.

برای بیماران با علائم خفیف تا متوسط ​​، ابتدا استفاده از طب سنتی چینی در نظر گرفته می شود ، و پزشکان وضعیت بیمار را کنترل می کنند ، و با توجه به آنها ، علائم یون هون کاهش می یابد و شدید نمی شود. استفاده از ترکیب داروهای سنتی چینی و غربی در دستور کار پزشکان چینی برای بیماران با علائم شدید یا شدید است. آنها همچنین یک دوره توانبخشی ارائه می دهند که شامل طب سنتی چینی ، طب سوزنی و سایر روش ها برای بهبود روند بهبودی بیمار است.

در اینجا شش داروی سنتی چینی برای درمان کوید -19 استفاده شده است.

جین اینه اینگ

Jinhua Qinggan در طی همه گیری آنفلوانزای H1N1 2009 تولید شد. این محصول حاوی 12 گیاه دارویی از جمله نعناع ، آب شیرین و گل انگور است و می تواند به کاهش دمای بدن ، پاکسازی ریه ها و سم زدایی کمک کند. مطالعات بالینی نشان داده است که گرانول های Jinhua Qinggan اثر درمانی قابل توجهی بر علائم خفیف Covid-19 مانند تب ، سرفه و خستگی دارند ؛ همچنین می توانند ناراحتی روانی بیماران را کاهش دهند.

لیانهوا کینگو

کپسول / گرانول Lianhua Qingwen یکی از محبوب ترین داروهای سنتی چینی است که برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. این دارو از 13 گیاه دارویی تشکیل شده است. در آزمایشات بالینی نشان داده شده است که این دارو دارای اثرات ضد ویروسی گسترده است. Lianhua Qinghun نه تنها به مبارزه با ویروس کمک می کند بلکه دارای اثرات ضد باکتری و ضد التهابی است. بنابراین به بهبود علائم آنفولانزا و مبارزه با ذات الریه کمک می کند. مطالعات در مورد درمان Covid-19 نشان داده است که کپسول Lianhua Qinghun علاوه بر جلوگیری از تکثیر ویروس SARS-COV-2 در آزمایشات آزمایشگاهی ، علائم بالینی بیماران Covid-19 را کاهش می دهد ، مانند تب ، سرفه و خستگی. ،

شنا كردن

داروی تزریقی Xuebijing در سال 2003 در طی همه گیری SARS وارد و فروخته شد. این داروی سنتی چینی از عصاره پنج گیاه دارویی گرفته شده است ، عملکرد اصلی آن سم زدایی از بدن و بهبود جریان خون است. مطالعات اولیه نشان داده است که این داروی تزریقی همراه با داروی مدرن می تواند به کاهش شدت بیماری و افزایش میزان بستری در بیمارستان کمک کند. مطالعات همچنین اثر ضد ویروسی یک داروی پاک کننده را نشان داده است که می تواند به طور قابل توجهی از عوامل التهابی ناشی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند. یک آزمایش مقایسه ای بر روی 710 مورد در بیش از 30 بیمارستان چین نشان داده است که این دارو ، همراه با درمان متداول ، می تواند میزان مرگ و میر بیماران شدید را 8.8٪ و مدت اقامت در بخش مراقبت های ویژه کاهش دهد. بیمارستان ویژه به چهار روز کاهش می یابد.

چینگوفی پایدو

مخلوط Qingfei Paidu از چندین دستورالعمل قدیمی در کتاب طب سنتی چینی گرفته شده است که در انگلیسی با عنوان رساله بیماری های ضرر سرد شناخته می شود. جوشانده Chingofi Paido از 21 گیاه تشکیل شده است و نشان داده شده است که دارای اثرات درمانی قابل توجهی از جمله بهبود علائمی مانند تب ، سرفه و خستگی و همچنین شرایط ریوی در بیماران جدی است. مطالعات نشان داده است که این ترکیب می تواند مسیرهای سیگنالینگ سلولی را تنظیم کند تا از تکثیر ویروس جلوگیری کند. مخلوط Chingofi Paido در ترکیب با داروی غربی برای درمان بیماران با علائم شدید استفاده شده است. این مخلوط خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی دارد. به گفته هوانگ لوکی ، رئیس آکادمی علوم پزشکی چین ، 1،264 بیمار در 10 استان چین از این مخلوط استفاده کرده اند.

هواوی بایدو:

توسط Huashi Baidu توسط تیم طب سنتی چینی آکادمی علوم پزشکی چین ساخته شده است. کاربرد اصلی این دارو که از 14 گیاه تشکیل شده است ، سم زدایی ، از بین بردن رطوبت و گرما از بدن و رفع سرفه برای رسیدن به تعادل درونی است. از این دارو می توان برای معالجه بیماران با شرایط خفیف تا متوسط ​​تا شدید استفاده کرد. به گفته محققان چینی ، Huawei Baidu می تواند به طور قابل توجهی دوره نقاهت ، مدت اقامت در بیمارستان و همچنین علائم بالینی و شرایط ریوی را کاهش دهد. عملکرد کلیه و کبد بیماران تحت درمان با این دارو نیز ارزیابی شد ، اما هیچ عارضه جانبی مشاهده نشد. این دارو برای آزمایشات بالینی توسط اداره ملی محصولات پزشکی چین تأیید شده است.

شوانفی بایدو

Xuanfei Baidu از 13 گیاه تشکیل شده است و می تواند به پاکسازی ریه ها و کاهش رطوبت و گرمای بدن کمک کند. این برای درمان بیماران با علائم خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که شوانفی بایدو می تواند مدت زمان لازم برای از بین بردن علائم بالینی را کاهش داده و به عادی سازی درجه حرارت بدن کمک کند. همچنین از بدتر شدن علائم خفیف تا متوسط ​​جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است که Schwanfi Baidu به تنظیم عوامل التهابی مانند اینترلوکین -6 ، سلولهای T مجاور (Th17 ، Th1 ، Th2) ، مهار طوفانهای التهابی و پاسخ ایمنی بیش از حد فعال پس از بیماری Covid-19 کمک می کند. کاهش التهاب در مراحل اولیه عفونت می تواند با پیشرفت بیماری سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

نتایجی که اظهار شده

چین همیشه بر تاریخ باستان دانش پزشکی سنتی در کشور خود تمرکز کرده است ، همانطور که می دانید گیاهان نجیب مانند جینسینگ نقش اصلی را در این علم دارند. البته لازم به ذکر است که پتانسیل طب سنتی چینی به این کشور محدود نمی شود ، در سایر نقاط جهان مانند آلمان ، کلینیک های درمانی ویژه ای وجود دارد که براساس آموزه های طب سنتی چینی سالهاست.

از ابتدای اپیدمی تاجگذاری ، حمایت دولت چین از این دانش به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، با توجه به ساختار درمانی آن در مبارزه با تاج گذاری ، به طور رسمی در لیست درمان های موثر این بیماری قرار می گیرد.

انتهای پیام: