بین الملل

مصطفی الکاظمی با حضور در حرم امامین عسکریین: سامرا را توسعه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاري فارس ، مصطفي القديمي نخست وزير عراق در محل امامزاده امام هادي امام حسن عسكر (ع) در شهر سامرا و حضور داشت و اعلام كرد كه دولت براي توسعه شهر تلاش خواهد كرد.

مطابق با “سوماریا نیوز:مصطفی القادیمی پس از زیارت امامان بزرگوار عسکر گفت. “این دو امام بزرگوار (ع) نشانه های الهی – بشری هستند که همه فرزندان عراق را متحد کرده اند ؛ بشریت نور هدایت را از آنها می گیرد.”

نخست وزیر عراق تأکید کرد. “ائمه” (ع) نه تنها به یک فرقه ، مرام یا عقیده اختصاص داده شده اند ، بلکه آنها نمونه ای شریف هستند که از آن الهام می گیریم ، هدایت می شویم ، ارزشهای والای خود را که معرفی کرده اند ، تعیین می کنیم. ما

او ادامه داد. “این امامزاده ها مکانهای مقدسی هستند که همه ما عراقی ها را زیر یک چتر به نام عشق و انسانیت جمع کرده ایم.” مقدسات سامارا نمادهای دین و میراث انسانی هستند.

“مصطفی الکاظمی” بر لزوم تلاش برای توسعه شهر سامارا ، زیرساخت ها و امکانات گردشگری آن تأکید کرد. امیدواریم این شهر به دلیل ریشه تاریخی عمیق نمادهای مذهبی خود به پایتختی فرهنگی تبدیل شود.

نخست وزیر عراق گفت.

وی پس از زیارت عتبات عالیات امام عسکر (ع) با تعدادی از شیوخ قبایل در سامرا دیدار و بر لزوم کمک آنها به دولت در حفظ وحدت عراق و تقویت صلح داخلی در جامعه تأکید کرد.

به القادیمی گفت: “ما از نقش قبایل محبوب سامری در تقویت امنیت و همکاری با نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم قدردانی می کنیم. من از شما می خواهم که به دولت در حفظ وحدت کشور و تقویت صلح و ثبات داخلی کمک کنید.

نخست وزیر عراق گفت. ما باید برای توسعه کشور ، اصلاح بسیاری از اشتباهات گذشته گام برداریم.

پس از آن ، او به مقر “الحشدال الشعب” در سامرا رفت و با مبارزان “الحشدال الشعب” ملاقات کرد.

انتهای پیام /