فرهنگ و هنر

مسافران ضد ضربه و متولیان بی‌برنامه در کوران کرونا!

جمعیت در ساحل ساحل شناور هستند ، هیچ لایه ای زرد در ساحل وجود ندارد ، مردم در شن و ماسه میهمانی برگزار می کنند. صندلی ها گسترده هستند. فروشگاه مواد غذایی برای حفظ فاصله از خود هیچ علامتی ارسال نکرده است. در پمپ بنزین ها رفتار مردم فرقی با معمول ندارد.

خانم کوهانسال که میوه می خرید ، شکایت می کند که فاصله قابل توجه نیست. وی در تلویزیون دید که در مراکز خرید سایر کشورها شکاف هایی را شناسایی کرده است که افراد را در کجا قرار می دهد. “هفته گذشته در محمودآباد بودیم که خانه داریم.” کمتر مردم در این شهر ماسک می پوشیدند و مردم به هیچ وجه به فضای نگاه نمی کردند ، گویی اوضاع عادی شده است. در مسیر سلامتی ، هیچ کارمند پزشکی یا هلال احمر ندیده ایم ، ما در هیچ کجای کار نظر سنجی انجام نداده ایم. ساحل نیز شلوغ بود و مردم در میهمانی استراحت می کردند.

مرد جوانی در پمپ بنزین در شرق تهران در حال پر کردن ماشین بود و می گوید: “ما در حال رفتن به شمال هستیم ، خانه ای در آنجا داریم.” ما قصد نداریم حرکت کنیم. همچنین نوعی قرنطینه است. کودکان از ماندن در خانه خسته شده اند ، آنها باید هوا را تغییر دهند.

دختر جوان به همراه دوستانش در کنار پارک چیتگر در اتومبیل نشسته است ، آنها می خواهند با هم به شمال بروند ، او به هیچ شهری اشاره نمی کند ، فقط می گوید. برای تفریح ​​به سمت شمال حرکت می کنیم. ما برای بیرون آمدن از خانه تلاش کردیم ، کم آوردیم. قرنطینه تمام شد ، زیرا اگر در شهر پیاده روی نکنید ، همه در حال خرید هستند ، مغازه ها باز هستند ، فقط کافی نت ها و رستوران ها باز هستند ، بنابراین ما می توانیم به شمال برویم و برگردیم ، آنها نیز باز هستند.

من از گروهی از افراد خارج از کشور می دانم که آخر هفته های خود را در جنگل و بیابان می گذرانند و صحبت های اعضای این گروه نشان می دهد که تقریباً در تمام دوره هایی که کورونا در ایران گسترده بود ، اگر با آب باران آشتی نداشته باشند ، ناگهان برنامه را اجرا می کردند. یکی از افراد خارج از جاده گروه به سرگرمی برای همه گفت: “همه در اتومبیل خود نشسته اند ، بنابراین مسافت در نظر گرفته می شود.” اگر یک بیماری داشتیم ، هم اکنون آلوده خواهیم شد. ما در بیابان و جنگل اردو می زنیم ، ویروس هیچ ارتباطی با آن ندارد.

عکسهای آنها شامل پیاده روی در صحرای زاوار است که یک استخر طبیعی از آب تشکیل می شود ، اعضای این گروه از ماشین خارج شدند ، عکسی از سوغاتی ها را با هم گرفتند ، با هم غذا خوردند و اردوگاه های خود را در کنار هم جمع کردند. هیچ مسافتی مشاهده نشد.

من همچنین می دانم که یک دوچرخه سوار جانباز که یک روز در هفته به تور می رود ، از رهبر گروه می پرسم ، شاید آنها در زمان کورونا دوچرخه سواری را متوقف کنند. در ماه مه که محدودیت های جاده برداشته شد ، ما با گروهی به جاده برخورد کردیم. البته ما فقط به حومه شهر می رویم ، جایی که ساکن در آنجا نیست ، ما غذا را از خانه می گیریم و هیچ ارتباطی با محیط شلوغ نداریم. مراقب باش. ماسک را اعمال می کنیم و مواد ضد عفونی کننده را با خود می گیریم.

این دوچرخه سوار می گوید: “بالاخره ما ورزشکار هستیم ، یک بدن آماده و مقاوم داریم.”

همه اینها در حالی صورت می گیرد که تعداد رسمی افرادی که با کورو ویروس 19 ساله زندگی می کنند ، در روزهای اخیر و پس از بازگشایی مجدد ، به یک رکورد 1.900 رسیده است.

تبلیغ تورها در رابطه با عید سعید فطر در اواسط ژوئن در شبکه سایبری شدت یافته است. تبلیغات مسافرتی با عبارات مشابه انجام می شود. “تور روستایی یا جنگلی … طبق پروتکل بهداشت.” جزئیات دیگری منتشر نشده است

وی به سرگرمی برای همه گفت: مدیر یکی از آژانس های مسافرتی این تورها را “سرپایی” توصیف می کند. وی ادامه داد: “در جاهایی که آژانسهای مسافرتی با وجود اجازه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مجاز به فعالیت نیستند ، این افراد بازدید می کنند و هیچ کس جلوی آنها را نمی گیرد.” با پخش گسترده در رسانه های اجتماعی ، آنها با رعایت نکردن پروتکل ها ، محدودیت ها و تورهای گروهی اتوبوس ها در خانه های محلی بدون اجازه ، سعی در جلب مسافرتی دارند.

این داستان ها نشان می دهند که مردم پروتکل ها را نادیده گرفته و نادیده می گیرند. اما ، در واقع ، جاده های رایگان و نامحدود ، عدم وجود سیستم های غربالگری در پایانه های حمل و نقل شهری ، نقاط ورودی و خروجی شهرها ، تبادل رایگان جاده ها و سایر مراکز خرید ، رستوران ها و فروشگاه های باز ، خیابان و سایر مراکز خرید ، گردش پول اسکناس تخفیف در بلیط هواپیما و قطار ، عدم محدودیت ، باعث شجاعت مردم شده تا این سفر را بدون وقفه در نظر بگیرند. خانه ای شلوغ که وسوسه می شود در تعطیلات سفر کند. اما سیاست و برنامه ریزی آنها برای آنها چیست ، به جز اینکه آنها دائماً در معرض پیام های مکرر قرار می گیرند که شما در مسافرت نیستید و در خانه می مانید؟

اکبر رضوانیان ، صاحب یک اکو-خانه در کاشان ، به سرگرمی برای همه گفت. “وقت آن است که او را رها کنیم و حرکت کنیم.” معادله پیچیده تر شده است. هنگامی که جاده ها محدود شده اند ، برخی از مراکز خرید و بازارها افتتاح شده اند و شغل هایی که از 10 ژوئن به کار خود برگشته اند ، 100 درصد ظرفیت خود را بدست آورده اند و به مردم توصیه می شود در خانه بمانند یا مسافرت کنند. . چطور ممکنه !؟

او اضافه کرد. “به جای این تأکید دوگانه که جدی تر نیست ، می توانند سفری را برای جلوگیری از ورود مردم به مناطق پرجمعیت برنامه ریزی کنند.” سفر و مسافرت کنید تا همه مردم شمال نروند.

اصطلاح تعطیلات مسافرتی برای نخستین بار توسط وزیر بهداشت برای تشویق افرادی که قصد سفر به همراه نوروز را داشتند ، به کار گرفته شد و آنها را ترغیب کرد که سفر خود را به آینده موکول کنند ، اما این وعده احتمالاً فراموش شد و وزیر بهداشت هرگز فراموش نکرد. که: تکرار نشد. با این حال ، معاون وزیر گردشگری مطالب خود را تغییر داد و گفت که آنها به دولت پیشنهاد کرده اند که تعطیلات یا تعطیلات بگیرد و آن را وام در نظر بگیرد تا مردم را ترغیب به مسافرت در زمان دیگری کند که گرمای تاج کاهش یافته است.

این طرح اکنون در جدول دولت است و هیچ صحبت از انگیزه سفر نیست. مقامات جهانگردی همچنین هیچ سیاستی ، برنامه و ایده دیگری برای سفر در دوره کره ندارند ، جز تأکید بر رعایت سوابق بهداشتی.

انتهای پیام