عمومی

مدیریت بحران و تصادف ١١٨ اتوبوس در جاده ها !

اول همون خبر حفظ وام. 118 اتوبوس در جاده های جمهوری تصادف کردند
«رئیس سازمان اورژانس کشور. طی سال جاری 118 دستگاه اتوبوس در محورهای مواصلاتی کشور تصادف کردند. با توجه به این واقعیت که در هر اتوبوس بیش از 30 مجروح، مجروح یا کشته وجود دارد، رسیدن آمبولانس و نیروهای امدادی و امداد و نجات زمان می برد.
«ایستگاه های آمبولانس در فاصله 40 کیلومتری تا 40 کیلومتری قرار دارند اما گاهی تا رسیدن آمبولانس به مقصد در صورت بروز حادثه ای دیگر، خدمات رسانی به ساکنان منطقه دشوار است.

تصادفات به دلیل ماهیت خاص خود هر از چند گاهی اتفاق می افتد اما وقتی تصادفات از کار افتاده تعدادشان زیاد می شود به نظر می رسد دیگر نمی توان آنها را تصادف مستقیم نامید؟ در چرخه حوادث البته یک مشکل اساسی وجود دارد که در مقاطع خاصی در دره کشور تصادفات زیادی رخ می دهد. به نظر من باید اول این مشکل حل شود نه اینکه مثلاً در این مورد مراکز آمبولانس اضافه شود. برداشت و جمع بندی ریاست محترم اورژانس کشور در این مورد بیشتر برای پاکسازی صورت موضوع است تا حل یک مورد بسیار فوری در کشور و نگاه از دور به موضوع.

به دستور ایشان طی 4 ماه گذشته تصادفات اتوبوسی یعنی ماهانه به طور میانگین حدود 3 تصادف اتوبوس تعداد زیادی از هموطنان کشته و مجروح می شوند و مردم شریف آسیب زیادی دیده اند. مردم کشور؟ البته من به عنوان یک معلم مدیریت بحران شهروندی، از مقام ارشد اورژانس کشور که مدیریت برنامه ریزی اورژانس کشور را بر عهده دارد، خیلی بیشتر از این که به تعداد اندک مراکز اورژانس در این مقوله اشاره کنم، انتظار دارم. ?

به شما توصیه می کنم با همکاری سایر جانشینان قانونی ابتدا به وضعیت جاده ها، شرایط فنی اتوبوس ها، صلاحیت رانندگان آنها، سرعت لاستیک اتوبوس، روشنایی معابر و … توجه کنید. برای ایجاد مراکز بیشتر .

امیدوارم باز هم با کمک سایر معتمدین مشکل را حل کنید، موضوع را روشن نکنید، یعنی اول راحت ترین راهی را که به ذهن همه می رسد، برای چهار ماه باقی مانده از امسال انتخاب کنید. , حداقل 1 تصادف اجتناب از اتوبوس و در کشور بسیاری از قربانیان و مجروحان !؟

در خاتمه از خدمات بی نظیر اورژانس کشور تشکر و قدردانی می نمایم.

* استاد نمونه کشوری در رشته مهندسی سازه، مدیریت بحران قیمت زلزله و بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران در ایران