حوادث

اعلام ۳ بزرگراه پر تصادف پایتخت/بیشترین تصادفات فوتی در کدام مناطق است؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور گفت. در تهران روزانه 1700 تصادف به پلیس آگاهی گزارش می شود که 65 تا 70 نفر بر اثر این تصادفات مجروح می شوند. هر دو روز سه نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سرگرمی برای همه، سرهنگ احسان مومنی درباره آمار و تعداد تصادفات از ابتدای سال 1401 تاکنون گفت. شهروندان حدود 1700 تصادف را به سامانه 110 فوریت های پلیسی گزارش می دهند و همکارانم در محل حادثه حضور دارند و به بررسی تصادفات می پردازند.

او اضافه کرد: از این 1700 گزارش تصادف، 200 مورد منجر به نمودار آسیب و حدود 60 مورد منجر به نمودار آسیب می شود.

مومنی افزود: روزانه 65 تا 70 نفر در جاده های تهران بر اثر حوادث رانندگی مجروح می شوند و متاسفانه هر دو روز یک بار سه شهروند در جاده های تهران بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست می دهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راه تهران گفت: وی افزود: امسال 44 درصد فوتی ها عابرین پیاده هستند و نیمی از تصادفات عابر پیاده در بزرگراه ها به دلیل عبور و مرور غیرمجاز از بزرگراه بوده است. این افراد به جای عبور از پل های عابر پیاده از بزرگراه عبور می کنند و جان خود را از دست می دهند.

او گفت. حدود 43 درصد تلفات موتورسواران را موتورسواران تشکیل می دهند و نیمی از تصادفات آنها به دلیل شدت ضربه و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده و این افراد در صحنه تصادف جان باختند.

مومنی افزود: حدود 13 درصد از تصادفات منجر به فوت رانندگان و سرنشینان خودروها، عمدتاً در بزرگراه ها، ناشی از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز است.

او گفت. در سال جاری، استان پنجم با 12 درصد از کل تصادفات بیشترین سهم را در تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده است و پس از آن منطقه پانزدهم و هجدهم قرار دارند. به آنها اختصاص داده شده است.

مومنی افزود: مناطق 5، 7 و 12 بیشترین افزایش مرگ و میر را در سال جاری ثبت کردند. این یک یادآوری و گواه جدی است که مسئولان شهرداری باید به اصلاحات هندسی، کشف و هوشمندسازی معابر به ویژه نصب دوربین های کنترل سرعت، کنترل تخلفات و عبور از چراغ قرمز توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راه تهران گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در ماه های آینده با افزایش اکیپ ها و برخورد با تخلفات در تلاش است تا تصادفات آن مناطق را کاهش دهد.

او گفت. یکی از دلایل تصادفات رانندگی سرعت و سبقت غیرمجاز است. اگر رانندگان محدودیت سرعت را در هر محور حفظ کنند، حتی اگر تصادفی رخ دهد، شدت آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، تصادف آسیب بیشتری خواهد داشت و احتمال آسیب دیدگی و مرگ کاهش می یابد.

46 درصد تصادفات در تهران در تاریکی رخ می دهد

مومنی سپس گفت: بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت در تهران در محورهای بزرگراهی رخ می دهد. بزرگراه آزادگان بیشترین سهم تصادفات را به خود اختصاص داده و 10 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده ای ما در بزرگراه آزادگان رخ می دهد. پس از آن بزرگراه شهید همت و بزرگراه امام علی در رتبه سوم قرار دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راه تهران افزود: برخی علل و دلایل باعث شده بیشترین سهم مرگ و میر در اتوبان آزادگان رخ دهد.» این بزرگراه 35 کیلومتر طول دارد و بزرگترین بزرگراه تهران است. بزرگراه Azatagaan دارای یک حاشیه و سه خط در هر جهت است. این جاده خودش یک بزرگراه جداگانه است.

او گفت. با توجه به اینکه بزرگراه آزادگان یک جاده فرعی تهران است و کامیون ها و خودروهای سنگین در آن تردد می کنند و در حاشیه شهر تهران قرار دارد، توجه جدی به آن نشد.

مومنی بیان کرد. پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در دو سال اخیر کارهای مهمی انجام داده و با بزرگراه آزادگان به عنوان یک خط ترافیک برخورد کرده است. نیروها در این قسمت تقویت شده و پلیس در حال رصد اصلاح هندسی بزرگراه است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: توصیه پلیس به مسئولان راهداری آزادگان این است که هوشمندتر باشند و با نصب دوربین های کنترل سرعت در دو باند تندرو و کند، به کنترل تخلفات سرعت کمک کنند. وقتی مردم در ترافیک گیر کرده اند، عجله دارند و می خواهند هر چه زودتر به مقصد برسند. بنابراین به محض خروج از ترافیک، سرعت وسیله نقلیه را افزایش می دهند تا به مقصد برسند. این سرعت و عجله باعث تصادفی مانند واژگونی خودرو می شود.

مومنی در این برنامه تلویزیونی گفت: 46 درصد تصادفات در تهران در شب و تاریکی رخ می دهد. درست است که جاده ها در شب خلوت تر است، اما رانندگی در شب شرایط خاصی را می طلبد.

انتهای پیام