استان ها

کدام استان ها بیشترین تعداد کارجویان را دارند؟

به گزارش سرگرمی برای همه ؛ سالانه صدها هزار نفر به دنبال کار می گردند. تعداد متقاضیان کار در سال 1999 اعلام شد. خاطرنشان می شود که بیش از 300 هزار نفر در سال گذشته به دنبال شغلی بودند که در موتورهای جستجوی کار ثبت نام کرده بودند.

طبق آمار ، در کشورهای توسعه یافته بیش از 50 درصد نیروی کار جذب کارجویان می شود ، در حالی که در کشور ما این رقم در محدوده 20-25 درصد است ، با این حال ، جستجوی کار سهم قابل توجهی را فراهم می کند نیروی کار الزامات مربوط به فرصت های شغلی برای جویندگان جوان و کار و معرفی.

مراکز خدمات استخدام: (جویندگان کار دولتی) یک واحد سازمانی است که در آن واقع شده است پوشش دادن: آنها وزارت کار هستند ؛ آنها به کارجویان خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی رایگان ارائه می دهند.

آژانس های استخدامی (آژانس های استخدامی خصوصی) دلالان خصوصی هستند که با مجوز وزارت کار ، خدمات مشاوره راهنمای شغلی را برای یک متقاضی کار با حقوق ارائه می دهند.

فرایند ثبت نام به گونه ای است که افراد جویای کار با مراجعه به مرکز خدمات کاریابی یا اداره کار مطابق نیاز کارفرما با یکدیگر آشنا می شوند و در صورت موافقت با یکدیگر ، کار پیدا می کنند.

جستجوی کار

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات و آمار راهبردی وزارت کار ، تعداد کل افراد جویای کار که در سال 1399 ثبت شده اند 302 هزار و 461 نفر است که از این تعداد 66 هزار و 733 نفر در مراکز خدمات کاریابی و استخدامی دولتی ثبت شده اند. شامل بیش از 68360 متقاضی کار در سالهای گذشته بازار کار تبدیل شده اند.

از تعداد کل جویندگان کار ، 235728 نفر برای مشاغل خصوصی ثبت شده اند که از این تعداد بیش از 68300 نفر شاغل بوده اند.

استانهای تهران و خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد جویای کار و بیشترین تعداد جویای کار در بازار هستند.

جستجوی کار

قابل ذکر است که مقایسه تعداد جویندگان کار در طول سال 1397 برابر با 1399 بوده است که از تعداد جویایان کار در سال 1398 کاسته شده است ، بنابراین تعداد کارجویان از 54000 نفر در سال 1397 به 23600 نفر ، سپس به 1399 کاهش یافته است. روند رو به رشد خود را از سر گرفته و به 66733 نفر رسیده است ، که البته به نظر می رسد ناشی از عواملی مانند رشد: برخی مولفه های اقتصادی در این زمینه تأثیرگذار بوده اند. یادآوری کنید رشد اقتصادی کشور ، همانطور که گزارش شده است بانک مرکزی در سال 1398 6.5 درصد منفی بود.

بر اساس این گزارش ، سال گذشته 1084 واحد جستجوی کار در کشور وجود داشت که از این تعداد 88 واحد دولتی و مابقی خصوصی بودند. بزرگترین مراکز خصوصی خدمات اشتغال نیز متعلق به آنها است استان تهران بود: