بین الملل

متهم اصلی حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ پاریس در دادگاه: سرباز داعش هستم

مجرم اصلی تیم مرگ که در 13 سپتامبر 2015 130 نفر را در پاریس کشت ، تنها بازمانده ، صلاح عبدالسلام ، هنوز خود را سرباز IP می داند.

عبدالسلام ، معروف به مغز متفکر حملات تروریستی پاریس ، روز چهارشنبه در اولین جلسه دادگاه گفت که پیوستن به داعش با رضایت سرگرمی برای همه کاملاً داوطلبانه است. این یک خواسته شخصی بود.

او با ریش بلند و ماسک به محل حادثه رسید ، سپس با آرامش به خود یادآوری کرد که از فرصت های شغلی زیادی برای سرباز شدن داعش دست کشیده است.

صلاح عبدالسلام پیشتر گفته بود که رئیس دادگاه از او درباره حرفه و کارش پرسید. ما بعداً به این موضوع می پردازیم ».

او همچنین به سادگی گفت وقتی دادگاه از او خواست خود را به طور کامل معرفی کند.

در 13 نوامبر ، مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس از نام بردن از والدین خود خودداری کرد و گفت که نام والدین من هیچ ارتباطی با این پرونده ندارد.

سازماندهنده حملات 13 نوامبر در حالی که وکیل متهم دیگری صحبت می کرد ، مداخله کرد و از شرایط حبس وی به شدت انتقاد کرد.

وی به رئیس دادگاه گفت: “به رفاه دیگران توجه کنید.” صلاح عبدالسلام سپس ادامه داد. “آقای رئیس جمهور با دقت گوش دهید. ما انسان هستیم ، حق داریم. نباید با ما مانند سگ رفتار شود … من بیش از شش سال است که در زندان با یک سگ رفتار می کنم. “من شش سال است که چیزی نگفته ام زیرا می دانم که بعد از مرگ زنده خواهم ماند. شما باید پاسخگو باشید.”

“ما در دادگاه کلیسا نیستیم. “ما در یک دادگاه دموکراتیک هستیم.”

تأیید شده است که در مجموع 20 مظنون در ارتباط با حملات تروریستی 2015 در پاریس محاکمه خواهند شد.

یکی از وکلای متهمان از نحوه رسیدگی به پرونده انتقاد کرد و آن را طولانی ترین محاکمه در تاریخ خواند.

حدود شش سال پیش ، در 13 نوامبر 2015 ، 9 فرد مسلح که جلیقه انتحاری بر تن داشتند ، به چندین رستوران و کافه در فرانسه ، ورزشگاه ملی فوتبال فرانسه ، سالن کنسرت Batclan و پاریس حمله کردند. در مجموع 130 نفر در این حملات کشته و صدها نفر زخمی شدند.

صلاح عبدالسلام ، تنها مظنون بازمانده در سلول افراطی که حملات آن شب را انجام داد ، مقصر اصلی در بین کسانی است که به مرگبارترین حمله در فرانسه از زمان جنگ جهانی دوم محکوم شده اند.

صلاح عبدالسلام 31 ساله که در پایان عملیات قصد داشت خود را منفجر کند ، شب پس از ترک خودروی اجاره ای در شمال پاریس و پرتاب خود در جلیقه انتحاری به بروکسل فرار کرد. عبدالسلام تاکنون از پاسخ به بازرسان فرانسوی خودداری کرده است.

هسته ای که حملات پاریس را انجام داد ، بعداً حمله دیگری را در پایتخت بلژیک انجام داد که در آن 32 نفر کشته شدند. دادگاه بروکسل پیش از این صلاح عبدالسلام را به جرم تیراندازی به افسران پلیس به 20 سال زندان محکوم کرده بود.

علاوه بر عبدالسلام ، 13 متهم دیگر نیز در دادگاه پاریس حاضر می شوند و 6 متهم به صورت غیابی محاکمه می شوند. یکی از آنها در ترکیه زندانی است ، پنج نفر معتقدند که پنج نفر کشته شده اند.

انتهای پیام: