ما وارث مشکلات بر دوش مانده گذشته‌ایم

سرگرمی برای همه/مازندران: معاون هماهنگی اقتصادی، کنترل، زیرساخت معاون اول رئیس جمهور به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان نوشهر گفت: تولیدکنندگان سربازان خط اول اقتصاد کشور هستند. »:

محمدهادی زاهدی در دیدار با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در شهرستان وفان نوشهر با اشاره به پروژه های نیمه تمام کشور گفت: 40 سال آینده

وی ادامه داد: اقتصاد کشور را یک اقتصاد باز کوچک توصیف کرد. وی افزود: حجم واردات و صادرات ما در مقایسه با کل اقتصاد قابل توجه است، اما در مقیاس جهانی نمی تواند بر مبادلات جهانی تأثیر بگذارد، بنابراین با کوچکترین تغییرات در اقتصاد جهانی ما: شاهد تغییر در اقتصاد کشور باشیم.»

معاون اول هماهنگی و کنترل اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد. کشور ظرفیت های عظیمی دارد که از آنها استفاده نشده، غفلت شده است، آن ظرفیت ها معادل ظرفیت های برخی کشورهای اروپایی است.

زاهدی وفا با تاکید بر اینکه سربازان خط اول تولید می توانند این توانمندی های بالقوه را به واقعیت تبدیل کنند، افزود: سیستم اقتصادی ما مبتنی بر فروش نفت بود، بنابراین ما باید از اقتصاد دولتی به مردم بسازیم، نه دولت».

وی خاطرنشان کرد: حل کوتاه مدت همه این مشکلات کار آسانی نیست. تکیه بر نیروی کار تحصیلکرده مولفه خوبی است که در نظام کلان ملی لازم است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مولفه اصلی رقابت جهانی دانش بنیان است، گفت: اگر کالاها نتوانند با سطح جهانی رقابت کنند، نه تنها بازارهای خارجی بلکه بازارهای داخلی را نیز از دست خواهیم داد.»

زاهدی در ادامه، تامین دانش را لازمه بقای اقتصاد کشور دانست. مراجعه به تولید علم برای ما مشکل جدی است.

وی از اقتصاد دریایی به عنوان یکی از قدرت های برتر یاد کرد. دولت طرحی را برای تغییر اقتصاد دریایی پیشنهاد کرده است.

انتهای پیام: