فرهنگ و هنر

ضرورت احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی

نخست وزیر بولیوی در دیدار سفیر بولیوی در تهران بر ضرورت احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی تاکید کرد و گفت: باید توافق فرهنگی جامع بین ایران و بولیوی پیگیری شود زیرا به هماهنگی روابط فرهنگی مشترک منجر می شود. . .

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و رهبری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری با اشاره به تاریخچه مبارزه با اشغالگران بولیوی گفت: لاتین تجربه تلخی است. متأسفانه، ما در طول تاریخ احساس کرده‌ایم، از این نظر، او و تلاش شجاعانه بولیوی برای استقلال را تحسین می‌کنیم. انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی دارد؛ در «سال‌های مبارزه» پس از پیروزی انقلاب، رهبران ایران توجه زیادی به مسائل فرهنگی داشتند.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که توافق فرهنگی همه جانبه بین دو کشور به هماهنگی روابط مشترک فرهنگی بین دو کشور منجر می شود.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور گفت. «در سال‌های اخیر، علاقه فزاینده‌ای به مطالعه فرهنگ آمریکای لاتین، از جمله بولیوی، وجود داشته است که باید در متن پیش‌نویس توافقنامه همکاری‌های فرهنگی بر آن تأکید شود. این قرارداد بین دو کشور شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی بین دو کشور خواهد بود.»

رومینا پرز راموس سفیر بولیوی در تهران در این دیدار بر گسترش روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: قبلا با سایر ساختارها از جمله سازمان صدا و سیما قرارداد همکاری مشترک امضا کرده ایم.

سفیر بولیوی گفت: ما در چارچوب همکاری‌های فرهنگی مشترک پیش‌بینی‌شده در توافقنامه، به دنبال شناخت درست فرهنگ ایران، ترویج آن در بولیوی و معرفی فرهنگ بولیوی به مردم ایران هستیم.» امروز رسانه های غربی جنگ روانی و رسانه ای علیه ایران به راه انداخته اند و با دروغ سعی در خدشه دار کردن آبروی ایران دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر همکاری مشترک دو کشور در زمینه های سینما، نمایش، دوره های آموزشی و … تاکید کرد. “بولیوی به ملت های دو کشور.”

راموس در پایان پیشنهاد ایجاد خانه های دوستی ایران و بولیوی را ارائه کرد. در این مراکز می توان موضوعات زبانی، فرهنگی و هنری را آموزش داد، چرا که می توان راهکارهای قوی در زبان هنر و ادبیات تدوین کرد.»

انتهای پیام: