حوادث

شناسایی بیش از ۳ هزار نقطه حادثه خیز در کشور

سرگرمی برای همه/ آذربایجان غربی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت. 3 هزار و 392 نقطه اضطراری در محورهای ارتباطی جمهوری کشف شد که عامل اصلی حوادث رانندگی هستند.

سردار حسن مومنی در سفر 31 آذرماه به آذربایجان غربی و بازدید از وضعیت محورهای ارتباطی آذربایجان غربی ضمن بازدید از اورژانس در گردنه قوش با اشاره به کشف 3392 نقطه اضطراری؛ تاکنون 663 فقره تصادف در جمهوری تعمیر و 877 فقره ترمیم شده است که در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها سایر تصادفات در اولویت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای رفع تمام نقاط اضطراری جمهوری به 5 هزار میلیارد دلار وام نیاز است، گفت: امیدواریم این وام طبق برنامه از پیش تعیین شده در سال آینده در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد. عملیات حذف لکه، کشور اضطراری سرعت خواهد گرفت.

وی از حذف 13 نقطه اضطراری در آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد. 22 نقطه اضطراری دیگر در جاده های منطقه نیاز به تعمیر دارد که 2 مورد آن در همان گردنه کوه قوش است که منجر به: اولویت بندی از سال گذشته تاکنون باعث مرگ 27 نفر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از دیگر مشکلات آذربایجان غربی افزایش میانگین سرعت در آذربایجان غربی به میزان 8 کیلومتر نسبت به کشور و افزایش مرگ و میر عابران پیاده دانست و تصریح کرد.

وی 3 عامل اصلی در کاهش تصادفات را حذف نقاط حادثه خیز، افزایش سطح ایمنی خودروهای داخلی و کاهش خطاهای انسانی دانست و افزود. آمار غم انگیز 28000 تصادف در سال به 17000 نفر رسید. در 15 سال گذشته، یعنی 11 جان، هزار نفر با تلاش جمعی نجات یافته اند.

سردار مومنی سپس از مسدود شدن تعدادی از محورهای ارتباطی در جمهوری به دلیل بارش برف در 2 روز گذشته خبر داد و افزود. در استان خراسان رضوی 4 محور از شب گذشته مسدود بوده و تاکنون ماموران راهداری موفق شده اند. بازگشایی دو محور و تلاش تا فردا امکان بازگشایی دو محور دیگر وجود دارد.

وی همچنین گفت: طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی در گردنه کوهستان 111 جمهوری در حال اجراست و پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه تردد خودروهای بدون لاستیک و دارای نقص فنی را نخواهد داد.

رئیس پلیس راه از رانندگان خواست به دلیل بارش برف، سرما و مه از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ بزنند و از سالم بودن وسیله نقلیه به ویژه گرمایش مطمئن شوند. و سیستم ترمز بدست آوردن

انتهای پیام