عمومی

شمار مبتلایان به وبا در اصفهان به ۲۰ نفر افزایش یافت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ماندگاری یک حلقه وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا روز پنجشنبه گذشته، 31 شهریور، 20 نفر در استان به وبا مبتلا شده اند، اما در این هفته مورد جدیدی از ابتلا به وبا گزارش نشده است.

گفت که میکروب ویبریو وبا وی افزود: ویبریو وبا عامل بیماری وبا است. این میکروب از طریق آب آلوده یا میوه ها و سبزیجات شسته نشده یا شسته شده با آب آلوده وارد بدن انسان شده و آنها را آلوده می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد. از زمان ورود پاتوژن به بدن تا ظهور علائم به طور متوسط ​​2-3 روز طول می کشد و با توجه به اینکه میکروب: ویبریو در داخل روده ها قرار دارد، با مدفوع دفع می شود و اگر دست ها خوب شسته نشود باعث آلودگی می شود.

یک حلقه او اضافه کرد: در صورت عدم وجود فاضلاب، مدفوع باعث آلودگی محیط زیست می شود زیرا اساس این بیماری آب آلوده و مدفوع حاوی باکتری است.

وی استفاده از آب را برای نوشیدن و شستن میوه ها و سبزیجات توصیه کرد جات و در تولید و توزیع یخ مواظبت شود که سالم است، اگر یقین ندارند آب را بجوشانند، زیرا با جوشاندن آب، میکروب و اموال بیماری از بین می رود; پرورش از دست می دهد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: التور یا وبا یک بیماری فصلی است و در فصل گرما که نیاز به آب زیاد می شود افراد بنا به دلایلی با احتیاط کمتری از آن استفاده می کنند که باعث بروز این بیماری می شود.

یک حلقه وی با اشاره به اینکه تقریباً هر ساله تعدادی مبتلا به وبا داریم، گفت. به عنوان مثال، در سال 1395 حدود 800 مورد ابتلا به این بیماری در جمهوری ثبت شد، در حالی که در سال جاری تعداد کل مبتلایان در جمهوری به 58 نفر رسید. که 20 مورد مربوط به استان اسپهان است.