شرکت سایپا در مرگ هفت سرنشین خودروی پراید مقصر شناخته شد

رئیس پلیس‌راه استان همدان گفت: شرکت سایپا در سانحه رانندگی جاده کبودرآهنگ به سمت روستای خان‌آباد و مرگ هفت سرنشین سواری پراید مقصر شناخته شد.

به گزارش خبرنگار سرگرمی برای همه از همدان، سرهنگ علی فکری با اعلام این خبر، گفت: با بررسی‌های فنی و کارشناسی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس‌راه استان همدان در خصوص تصادف سواری پراید با کامیون اسکانیا که در محور کبودرآهنگ به خلعت آباد حادث و منجر به جان‌باختن هفت نفر از سرنشینان پراید شد، قصور سازنده خودرو (شرکت سایپا) در عدم استحکام بدنه و شاسی در این تصادف محرز است.

وی سهم قصور راننده پراید در بروز این سانحه به علت انحراف‌به‌چپ را ۵۰ درصد دانست و اضافه کرد: بنابراین شرکت سایپا به علت نبود استحکام در بدنه خودرو و راننده پراید به علت انحراف‌به‌چپ در این تصادف نقش داشتند.

رئیس پلیس‌راه استان همدان اظهار داشت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ به میزان ۵۰ درصد از تمام خسارات جانی و مالی وارده به خودرو و سرنشینان سواری پراید، به شرکت سایپا حق‌السهم و مسئولیت داده شد.

سرهنگ فکری یادآوری کرد: عصر جمعه هفته گذشته برخورد سواری پراید با اسکانیا در فاصله یک‌کیلومتری جاده کبودرآهنگ – خلعت آباد (خان‌آباد) منجر به مرگ هفت سرنشین سواری پراید شد.

170466670

وی افزود: در این سانحه به علت شدت بالای تصادف همه هفت سرنشین سواری پراید از جمله ۲ کودک ۲ و ۶ساله جان باختند.

رئیس پلیس‌راه استان همدان گفت: محور کبودرآهنگ – خلعت آباد یک مسیر فرعی مسطح، ۲ طرفه با عرض هفت متر است بااین‌وجود از محورهای حادثه‌خیز استان به شمار نمی‌رود.

وی افزود: عید غدیر سال گذشته چهار نفر در سانحه جاده‌ای مسیر غار علی‌صدر جان باختند؛ بنابراین امسال توان پلیس برای پیشگیری از بروز سانحه در سه محور حادثه‌خیز غار علی‌صدر، قهاوند و آورزمان ملایر معطوف شد.

سرهنگ فکری گفت: این سانحه فوتی در یک محور فرعی رخ‌داده که باتوجه‌به وجود بیش از سه هزار کیلومتر راه فرعی در همدان، امکان استقرار نیرو و تیم گشتی برای کنترل همه مسیرها میسر نیست.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف