اجتماعی

شرط ورود به ایران آسان‌تر شد

معاون گردشگری وزیر کشور از تسهیل شرایط ورود گردشگران خارجی به ایران و لغو یکی از دو گواهی تشخیص ویروس کرونا بر اساس تصمیم اخیر ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش سرگرمی برای همه، علی اصغر شالبافیان با بیان اینکه تاکنون شرط ورود گردشگران خارجی از خارج از کشور به ایران «گواهی واکسیناسیون» و جواب منفی آزمایش کرونا بوده است، گفت: شرط ورود به ایران برای هر دو واکسن تست کرونا یا PCR منفی اعلام شد.

او ادامه داد. با تلاش وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و وزارت هنر، مصوبه یکصد و شصت و ششمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود و خروج از مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی را تسهیل می‌کند. مرزها جزو کشورهای خاص و پرخطری نیستند که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اتباع خارجی اعلام کرده است. دومین واکسن یا آزمایش منفی ویروس کرونا (PCR) توسط رئیس جمهور تایید شد و برای پیگیری، نظارت و اجرا به دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ شد.

او اضافه کرد. بر اساس اولین اشاره، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارکنانی را برای انجام PCR مرزی در صورت مشاهده علائم بیماری از سوی مسافران اعزام می کند تا آزمایش PCR انجام شود تا ارزش آزمایش از مشکوک گرفته شود. آنها می گویند: “بیماری”.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت. بر اساس تبصره دو مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، وزارت امور خارجه با همکاری وزارت راه، شهرسازی و جمهوری ارمنستان. وزارت فرهنگ، گردشگری و هنر قبل از سفر به متقاضیان اطلاع رسانی می کند و طبق دستورالعمل حضور گردشگران خارجی در کشوری که دچار بیماری ایسکمیک قلبی است، اقدام خواهد کرد.

در اواخر اسفند 1400 ستاد کرونا ورود آن به ایران را با ارائه یکی از دو گواهی واکسن یا آزمایش منفی مشروط کرد. علاوه بر کارت کامل واکسن کرونا، گواهی آزمایش PCR منفی نیز ارائه کردند که: این امر علاوه بر سردرگمی مسافران، اعتراض‌هایی را در مورد سیاست ورود بدون توقف به راه انداخت که اکنون ستاد مرکزی کرونا با مقررات جدید آن را اصلاح کرده است.

انتهای پیام: