اجتماعی

ساخت و ساز روی لوله‌های نفت و گاز/چرا برای گسترش شهرها تا نزدیکی اماکن پرخطر مجوز دادند؟

آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران ، که نزدیک به یک منطقه مسکونی است ، بار دیگر بر لزوم دور نگه داشتن مناطق خطرناک از مناطق مسکونی تأکید کرد. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، عضو شورای عالی شهرسازی و معماری ، به این موضوع پرداخت.

اسماعیل نجار در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی با اشاره به آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران گفت: “مقامات مربوطه در حال پیگیری این موضوع هستند. سازمان مدیریت زمان داعش ، مطابق با وظیفه خود ، از همان دقایق ابتدایی وارد این موضوع شده و امکانات و نیروهای لازم را برای مقابله با این حادثه فراهم می کند.” آماده شدن. البته جزئیات بیشتر در مورد این پرونده بسته به میزان حادثه توسط مقامات وزارت نفت اعلام خواهد شد.

یکی از اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری به پالایشگاه نفت تهران در حوالی برخی واحدهای مسکونی گفت. “این کارخانه فرآوری بیش از 50 سال پیش در محیط خارجی و در چند کیلومتری تهران ساخته شده است. درست همانطور که در زمان ساخت مخازن سوخت شهران در خارج از تهران بودند.

نجار ادامه داد. “با گذشت زمان ، با رشد جمعیت و توسعه شهری ، پنهان کاری شهرها گسترش یافته است ، به طوری که می بینیم در شهرهایی مانند شهرها ، ساخت و سازها در مجاورت مخازن ، با وجود محرمانه بودن ، ادامه می یابد.

شهرهای ما طبق استاندارد طراحی نشده اند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد. پس چرا این اتفاق افتاد؟ چرا شهرها آنقدر به مناطق پر خطر نزدیک شده اند که اکنون می گوییم باید به خارج از شهر منتقل شوند؟ حمل و نقل به یک کارخانه بازیافت یا حتی یک مخزن سوخت آسان نیست ، هزینه زیادی دارد. متأسفانه شهرهای ما طبق استاندارد طراحی نشده اند.

او افزود. “در این شرایط ، در خوش بینانه ترین حالت ، می توان گفت که این انتقالها در آینده نزدیک امکان پذیر نیست.” اما آیا صدور مجوز ساخت و ساز در اطراف این سایت ها برای مقامات مربوطه امکان پذیر نبود؟

شهرهای ما طبق قوانین و استانداردهای توسعه شهری ساخته نشده اند

نجار گفت: “متأسفانه شهرهای ما طبق قوانین استانداردهای توسعه شهری ساخته نشده اند ، این مسئله نگران کننده است.” امروز وقتی موضوع آتش سوزی پالایشگاه مطرح شد یا قبل از طرح مسئله شهرها ، رسانه ها نسبت به این موضوع حساس شدند ». اما خطری وجود دارد که رسانه ها به آن توجه نکرده اند و آن ساخت خطوط انتقال نفت و گاز است. این مناطق طبق قوانین و مقررات تعیین شده پنهان کاری دارند ، اما در ساخت و سازها همان رازداری را حفظ نکرده اند ، و ساخت و ساز در همان منطقه انجام شده است ، که مسیر عبور گاز ، نفت و غیره است

وی تأکید کرد. “از این پس می توان گام هایی را برای جلوگیری از ساخت شهر برداشت ، تا به مناطق پر خطر مانند این کارخانه بازیافت گسترش دهد.” وی برای جلوگیری از بروز بلایای احتمالی در آینده ، به روند ساخت و ساز در منطقه خطوط انتقال نفت و گاز توجه بیشتری کرد.

انتهای پیام: