زمان مذاکره ایران با کی‌روش فاش شد

کره ای

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی پس از ورود به تهران از امروز رسما کار خود را در تیم ملی ایران آغاز کرد و دیدارهای تدارکاتی جام جهانی را آغاز کرد. کی روش که امروز با رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال دیدار کرده بود، هفته آینده به همراه تیم ملی به اتریش می رود تا به مصاف اروگوئه و سنگال برود.

4 دستیار خارجی کی روش نیز در تهران هستند و امروز با این مربی پرتغالی دیدار کردند. یکی از دستیاران او به نام «راجر دسا» مربی آفریقایی است که سابقه همکاری با کی روش در تیم ملی مصر را داشته است.

حضور این مربی که دستیار اول کیروچ در جام جهانی خواهد بود بازتاب گسترده ای در رسانه های آفریقای جنوبی داشته و طی یک هفته گذشته در این کشور مصاحبه هایی با وی انجام شده است.

دسا در جدیدترین مصاحبه خود از زمان مذاکرات ایران با کی روش و جزئیات بیشتری از بازگشت این مربی به ایران خبر داد.

این مربی گفت: حدود یک هفته پس از ترک مصر بود که ایران با کارلوس تماس گرفت. رفتیم و چند بار در این باره صحبت کردیم.

به گفته راجر، کی روش و دستیارانش چند هفته پیش با ایران به توافق رسیدند. او گفت. “این فقط یک موضوع جزییات خاصی بود که باید مرتب می شد.” وقتی تمام شد، خوب، جام جهانی دیگر است و چرا ما نباید برویم؟ اگر آنها شما را می خواهند، کار را انجام دهید و ببینید که چگونه پیش می رود.

راجر دسا (نفر دوم از راست) در کمپ تیم ملی ایران در هتل المپیک

این مربی آفریقایی از تجربه حضور در مسابقات جهانی با کادر فنی کشوری دیگر گفت. بدیهی است که جام جهانی کمی با کشورهای دیگر متفاوت است. زمانی که با تیم ملی کشورم به جام جهانی راه یافتیم (آفریقای جنوبی 2002)، ما را اخراج کردند و یک نفر دیگر به جای ما به مسابقات رفت. یک جام جهانی دیگر با یک کشور دیگر، این یک تجربه عالی و یک کار حرفه ای است. شما باید به آنجا بروید، آنچه می توانید انجام دهید و با فرهنگ ها و بازیکنان مختلف کار کنید.

دسا همچنین از تجربه همکاری با کیروش گفت. کارلوس تجربه زیادی دارد، همیشه خوب است که از او یاد بگیریم و با ستاره های مختلف ملاقات کنیم.

کارلوس کی روش در تاریخ ۲۲ آوریل رسما از تیم ملی فوتبال مصر خداحافظی کرد. به این ترتیب، به گفته راجر، اولین تماس ها با کارلوس کی روش برای بازگشت به تیم در ابتدای ماه می انجام شد، زمانی که تیم ملی با دراگان اسکوچیچ خروج از جام جهانی و حتی گروه تیم ملی را قطعی کرد. برای جام جهانی تصمیم گرفته شد؛

آخرین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی در 9 آوریل برابر لبنان بود و ایران به عنوان صدرنشین گروه A آسیا به جام جهانی راه یافت. در 12 آوریل، قرعه کشی مسابقات قهرمانی جهان انجام شد.

در آن زمان و به دلیل برکناری شهاب الدین عزیز خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، ریاست این فدراسیون بر عهده میرشاد مجدی بود، اما مشخص نیست مدیران وقت فدراسیون با چه کسانی تماس گرفته اند یا خارج از فدراسیون. سعی کردند با او مذاکره کنند چه زمانی این کار را کردند؟

258 258