عمومی

ریشه‌های واقعه کربلا – ۲

حزب اموی برنامه های خود را انجام داد و وعده خود را برای بازگشت به جهل عرب در زمان مناسب حفظ کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، علی مطهری در روزنامه در قسمت دوم از سری مقالات درباره ریشه های واقعه کربلا اعتماد کردن او نوشت: “ما به قیام مردم در برابر خلیفه سوم رسیده ایم. هشت مورد از “عدم اجرای عدالت در توزیع خزانه” و واگذاری مناصب به افراد متفاوت است. او بیشتر از همه افراد جامعه با اقوام خود متمایل بود. خلفای اول و دوم عموماً از اسب پیامبر (ص) پیروی می کردند ، اما این تبعیض ها از زمان عثمان رواج داشته است. اعتراضات آغاز شد و به تدریج شدت گرفت. مردم کوفه ، بصره و مصر شورش کردند. به حدی که در اطراف دارالخلافه جمع شده و قصد کشتن عثمانی ها را داشتند.

از یک سو ، علین (ع) شورشیان ، انقلابیون را درست می دانست و از سوی دیگر ، او نمی خواست که خلافت برقرار شود ، بنابراین وی به عنوان یک واسطه عمل کرد ، ضمن آرام کردن مردم ، مردم را برای تهیه آب و غذا به اوتمن دعوت کرد. سرانجام انقلابیون وارد خلافت شدند و عثمان را کشتند. معاویه که لشکرش در پشت دروازه های مدینه مستقر بود ، هرگز به یاری عثمان شتافت ، او را نجات نداد ، زیرا مردگان عثمان برای او مفیدتر از عثمان زنده بود. او به آنها اعتماد کرد تا اثری از قتل عثمان بگیرند. سپس آنها پیراهن خونین عثمان را گرفتند ، انگشت شکسته همسر عثمان ، چه خطبه هایی را که او در منبر در خون عثمان گفت ، مردم مسلمان جدید سوریه را علیه علی (ع) تحریک کرد ، و یاران وی را به عنوان قاتل عثمان معرفی کرد. وی در قرآن نقل کرده است: “هر کس ظلم شود کشته می شود ، اما دم او حق دارد که خواهان خون و غرامت باشد.”

امیر المومنین در علی علیه السلام نهج البلاغه در پاسخ به نامه معاویه در پاسخ به ادعای معاویه گفت: “شما توانستید Otman را نجات دهید ، این کار را نکردید زیرا” مردگان Otman برای شما مفیدتر از زندگی او بود. “

این مورد زمانی است که نفاق ، خیانت پنهان ، وارد جنگ اسلام شد؛ همانطور که علی (ع) می گوید: “پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) علیه کفر آشکار جنگید و من با کفر پنهان و ریاکاری جنگیدم.” و مبارزه با نفاق دشوارتر از مبارزه با خیانت است ، زیرا تشخیص نفاق برای بسیاری دشوار است و فریب می خورند.

باری برنامه های خود را برای حزب اموی عملی کرد و به قولی که در زمان مناسب برای بازگشت به جهل عرب داده بود وفادار ماند. معاویه 100،000 سرباز را به کوفه فرستاد تا در جستجوی خون عثمان برای نبرد با خلیفه مسلمان علی ، که وی در مکانی بنام صفین ملاقات کرد ، باشد. خوارج از قلب نبرد صفین بیرون آمدند.

هدف این است که حزب اموی ، که در آستانه فتح مکه ، که ظاهراً مسلمان شده بود ، درصدد بازگشت از جهل عرب به جاهلیت عرب بود تا برنامه های خود را به طور دقیق انجام دهد. معاویه به مدت 20 سال بر لوانت حکومت کرد و 40 سال ریاکارانه بر جهان اسلام حاکم بود. وی گفت: “در طول این 40 سال ، او اقداماتی برای بازگشت به عصر جاهلیت برای ریشه کن کردن اسلام انجام داده است ، که در شماره بعدی به آنها خواهیم پرداخت.”

انتهای پیام: