عمومی

رجوع به همه پرسی، تنها راه حل

این تلاش ها منجر به ظهور آپارتاید در سرزمین های اشغالی ، اخراج تعدادی از خانواده های عرب از خانه هایشان در منطقه شیخ آرا ، برانگیختن اعتراضات فلسطینیان و شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی شد.

دفاع شدید فلسطینیان از سرزمین مادری اجدادی خود ، پرتاب هزاران موشک در مسیر تل آویو حیفا ، که شکست گنبد آهنین را آشکار کرد ، باعث شد نتانیاهو ، که قصد تخریب گاتا را دارد ، آتش بس بی قید و شرط برای بار اول. در این جنگ 11 روزه ، جامعه بین الملل ، حتی حامیان رژیم صهیونیستی ، به درستی فهمیدند که اسرائیل دیگر قادر به مقاومت در برابر مقاومت محور نیست ، فلسطین آخرین حرف در این عرصه است. جهانیان به خوبی می دانند که بیت المقدس هویت اصلی جهان فلسطین و اسلام است ، رژیم صهیونیستی – کشورهایی مانند ایالات متحده ، انگلیس ، آلمان و فرانسه – دیگر نمی توانند هویت قبله اول جهان را در ارتش انکار کنند. کره. “در جریان مبارزه شدید مردم فلسطین علیه جنایات مردم فلسطین ، همدلی جهان اسلام ، مردم آزاده جهان ، برای محکوم کردن رژیم اشغالگر قدس ، حمایت از آزادی فلسطین به اوج خود رسید.

این آتش بس اکنون به جهانیان فرصتی داده است تا با آگاهی از واقعیت های صحنه ، به راه حلی عادلانه و دموکراتیک برای مسئله فلسطین بیندیشند. راه حل پیشنهادی ایران ، که رهبر معظم انقلاب حدود بیست سال پیش “همه پرسی در سرزمینهای اشغالی” را در تهران اعلام كردند ، تنها راه حل ممكن برای این مشكل دیرین است طرح ثبت شده برای همه ساکنان سرزمینهای اشغالی از جمله مسلمانان ، یهودیان و مسیحیان و پناهندگان فلسطینی که از این کشور اخراج شده اند در همه پرسی شرکت کردند. بر اساس حق تعیین سرنوشت. تصمیم گیری آزادانه و دموکراتیک در مورد سیستم آینده حاکم بر این کشور.

راه حل ایران براساس اصول منطقی اتخاذ شده در مجامع بین المللی ، مبتنی بر احترام به صدای مردم است. کشورهای غربی – سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد ، که ادعا می کنند از حقوق بشر حمایت می کنند – باید از این برنامه که با تمام استانداردهای حقوق بشر مطابقت دارد ، حمایت کنند تا از جنایات بیشتر اسرائیل علیه مردم فلسطین جلوگیری کند.

در سال 1991 ، کشورهای طرفدار آپارتاید ، مانند انگلیس ، ایالات متحده و نهادهای غربی ، متقاعد شدند که جنایات آپارتاید در آفریقای جنوبی نمی تواند این سیستم ناعادلانه را حفظ کند ، بنابراین آنها متقاعد شدند که همه پرسی در آن کشور برگزار خواهد شد. نتیجه این همه پرسی سرنگونی یکی از رژیم های غیرانسانی ، ایجاد یک کشور دموکراتیک در آفریقای جنوبی بود. حتی امروز ، نهادینه شدن نژادپرستی (آپارتاید) در سرزمینهای اشغالی ، ادامه حاکمیت نژادپرستانه صهیونیسم ، که حتی یهودیان نیز مخالف آن هستند ، می تواند منجر به یک نظام دموکراتیک در سایه همه پرسی شود.

تردیدی نیست که سرنوشت رژیم صهیونیستی مانند رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی است. و رهبران پرتوریا ، که هرگز فروپاشی رژیم آپارتاید را تصور نمی کردند ، شاهد نابودی آن بودند. البته با ادامه مبارزه ضد آذربایجانی علیه رژیم اشغالگر فلسطین ، با حمایت جامعه جهانی ، شکست نژادپرستانه در همه پرسی رخ خواهد داد ، در سایه مبارزه مردم فلسطین ، مقاومت صهیونیسم را نابود خواهد کرد . قطعاً فروپاشی صهیونیسم باعث احترام یهودیان جهان و ارتقا the جایگاه پیروان حضرت موسی (ع) خواهد شد.

مناسب است که از شرایط آتش بس ، کشورهای اسلامی تحت رهبری سازمان همکاری اسلامی ، برای حمایت جدی از همه پرسی در سرزمین های اشغالی ، برای مطرح کردن آن در صحنه بین المللی استفاده شود. جمهوری اسلامی ایران نیز می تواند به عنوان طراح اصلی این راه حل در این زمینه پیشگام باشد.