عمومی

راز بارداری زنی که مدعی بود دو سال شوهر نداشته!

حدود سال 1375 خانم الف برای دریافت مشاوره از دفتر موکل مدعی شد که بیش از دو سال است که از همسرش بی خبر بوده، بارها مطالبه نفقه، مهریه و … کرده است. هدیه ضرب المثل * وی به قصد یافتن همسرش شکایت کرد اما با انتشار اطلاعیه ای برای احضار وی به دادگاه و اعلام احکام، به وی اعلام شد که بیش از دو سال، چند ماه است که هیچ خبری از شوهرش منتشر نشده است. آخرین اعلامیه صادر شد، بنابراین او تصمیم گرفت برای طلاق اقدام کند.

با توجه به مفاد قانون مدنی * شرایط زمان عقد * شروط طلاق را طبق دستور آزادی نفقه، دستور پرداخت نفقه به زوج را برای ایشان توضیح دادم * اعلام کردم. شرایط فعلی شما طبق ماده 1130 قانون مدنی آیا با ضمیمه قرار و اظهار نظر *افراد مطلع و مطلع گواهی بر غیبت همسرتان بیش از دو سال است که مفقودالاثر بوده است، تقاضای طلاق نموده اید؟

چند ماه بعد خانم الف با تشریح شرایط و اوضاع و احوال پرونده که باعث چندین جلسه دادگاه شده بود به دفتر مراجعه کرد و گفت که شنیده است: اگر زن شوهردار سه یا سه فلاش ببیند * ل از شوهرش خبری نرسد، برای رهایی از نکاح حق طلاق دارد.!
آیا چنین چیزی صحت دارد؟در پاسخ به خانم الف گفتم که تفسیر و تحلیل قواعد آگاهی حقوقی مربوط به چنین شرایطی کار هرکسی نیست با توجه به موردی که شما مطرح کردید نیازی نیست. چنین قانونی را رعایت کنید

خانم الف چیزی زیر دماغش گفت که من سعی کردم نشنوم.

پس از صدور رای طلاق پس از انقضای مهلت های قانونی، اداره طلاق با توجه به تکلیف قانونی تصمیم به طلاق، خانم الف را برای انجام آزمایش غیر بارداری به آزمایشگاه معرفی کرد.…. پاسخ آزمایشگاهی = خانم الف باردار است !!

قبل از اینکه بخواهم سوالی بپرسم، خانم الف شروع به گریه کرد و گفت که …

یکی از آشنایان خانم الف ادعا می کند که از مسائل شرعی مطلع است، چون مدت زیادی است که از همسرتان بی خبر بوده اید؛ بیش از سه بار او را دیده اید، با این که خود را طلاق گرفته، آقای ج شده است. . …

مشکل فعلی خانم الف علاوه بر مسائل شرعی این بود که دفتر طلاق بدون پاسخ آزمایشگاهی حق طلاق را نداشت.

بروز چنین مشکلاتی موید نیاز به مشورت با کارشناسان است.

اشاره شد که اول از همه لازم است مشاور خود را با دقت و مطالعه کافی انتخاب کنیم، باید کاری بر خلاف نظر راهنمای مشاور خود انجام دهیم، حداقل به مشاور اطلاع داده شود.

*حقوق مالی زنان در شرایط عادی.

نفقه =:مخارج زندگی زن – خوراک و پوشاک و … محل سکونت که زن موظف است در صورت طلاق تا پایان عقد آن را تأمین کند.

هدیه ضرب المثلی. مخارج و حقوق زوجه برای کارهای منزل است = معمولاً توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود (بسته به محل سکونت زوجین، شهر محل سکونت و … این مبلغ تعیین می شود مثلاً در شیراز میانگین سالانه 15 تا 30 میلیون ریال زن وقتی قسم بخورد که تمام کارهای خانه را به قصد دریافت مزد انجام داده و در حین انجام کارهای خانه حتی قصد شیر دادن (رایگان) به بچه معمولی را نداشته است حق جبران دارد.

مهریه این همان چیزی است که در سند نکاح ذکر شده است، با توجه به فتوای وکلا، نظرات دیوان عدالت اداری و … در حال حاضر امکان افزایش مهریه بیش از آنچه در سند آمده است وجود ندارد.

* در صورتی که محکومیت زوج به پرداخت نفقه منتهی به صدور اجرائیه شود، شش ماه از تاریخ ابلاغ اجرائیه به زوج گذشته باشد و زوج نفقه زوجه را نپردازد در این صورت استیضاح خواهد شد. حق طلاق تایید شده برای یک زن

* در صورت عدم حضور، مهلت های قانونی تصمیم گیری در مورد طلاق شامل مهلت تجدید نظر (20 روز) تجدید نظر (20 روز) تجدید نظر (20 روز) می باشد. در تعریف عدّ = ماده 1150 قانون مدنی مقرر می دارد: مدتی است که پس از پایان آن زوجه ای که نکاح منحل شده نمی تواند شوهر دیگری داشته باشد. قول طلاق سه ماه و ده روز است. .

* نظافت غیر تصادفی. یعنی دوره خلاص شدن از میدان زنی که با شوهرش رابطه زناشویی ندارد.

* برخی استدلال می کنند که اگر زنی ببیند سه گاو نر با شوهرش رابطه زناشویی ندارد، حق طلاق دارد، همانطور که خانم الف تصور نمی کرد، اجازه دادگاه لازم است و در طی آن. ماجراهای خاص

* خطای قضایی، فقه نادرست و موضوع = زمانی اتفاق می افتد که شخصی بنا به دلایل موجه از تصمیمات شرعی آگاه نبوده و در اثر اشتباه، مثلاً بداند حکم مستی حرام است. ، اما گمان می کند منظور از مستی فقط مشروب است که او را مست می کند، پس جرعه ای از مشروب را می نوشد، به این گمان که چون مست نیست مرتکب حرامی نشده است = مرتکب چنین حرامی شده است. عمل کنید برای شرب خمر، ولی چون جاهل است مجازات نمی شود (در فقه به تفصیل به آن پرداخته شده است).

قاعده اساسی که در مورد شبهه جاری می شود یکی از دلایل لغو برخی از مجازات ها مانند شلاق، سنگسار و غیره است.

* وکیل: شیراز