عمومی

دیدار تاریخی – سرگرمی برای همه

اینها همه نکات ظریفی بود که پدربزرگ وی ماهرانه از آنها پیروی می کرد زیرا می دانست که با شخصیتی ملاقات می کند که فتاوی وی مانع جنگ داخلی عراق شده بود. در غیر این صورت ، یک جنگ خونین در عراق رخ خواهد داد ، که به ایران و کل خاورمیانه گسترش می یابد.

این دیدار آنقدر مهم بود که دولت عراق 6 مارس را به عنوان روز صلح و تحمل در عراق تعیین کرد. سفر پاپ نقطه عطفی در ترمیم عراق به عنوان مهد ادیان ابراهیمی است. پاپ که در دستگاهی با شکوه و با مشکلات پا و ریه زندگی می کند ، برای برگزاری دیدار تاریخی با آیت الله سیستانی راهی نجف شده است.

در طول جلسه ، 45 دقیقه مکالمه انجام شد که پاپ سی و پنج دقیقه از آن بازی کرد. او صد سال به خانه ای اجاره ای نقل مکان کرد. قبلاً هرگز اینگونه پا نگذاشته بود. بسیاری از گفتگوهای مهم رد و بدل شد. در این جلسه ، مرجع تقلید شیعیان به طور خاص به موضوع فلسطین اشاره کرد ، بدون ذکر نام سایر کشورها ، نام فلسطین را ذکر کرد و اجرای طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که توسط برخی کشورها در فارس آغاز شده ، نشان داد. خلیج فارس از طریق نجف. کانال لیسانس اشرف արآن به هیچ وجه پذیرفته نمی شود.

بازدید تاریخی

شما می توانید با این دو رهبر مذهبی که دارای قدرت مذهبی هستند ملاقات کنید. در این دیدار ، آیت الله سیستانی با اشاره به محاصره اقتصادی در منطقه ، به اقدامات سرکوب ، جنگ و خشونت در خاورمیانه اشاره کرد. وی یادآور شد که آنها امیدوارند رهبران فرزانه قدرت های بزرگ را برای غلبه بر جنگ ، ترغیب به گسترش منافع شخصی به ضرر حقوق ملت ، آزادی ملت ها ، ترغیب کنند.

در آغاز این دیدار ، پاپ از “واتیکان” و مسیحیان جهان برای حمایت از آیت الله سیستانی در حمله مسیحیان به عراق ، پیروان سایر ادیان الهی ، ILIP تشکر کرد.

در این جلسه ، آیت الله سیستانی از بی عدالتی ، ستم ، آزار و اذیت های مذهبی و فکری ، سرکوب آزادی های اساسی ، عدم عدالت اجتماعی در منطقه ، در کشورهای مختلف جهان ، به ویژه جنگ ، خشونت ، محاصره اقتصادی و تبعید رنج خواهد برد. و آنها در مورد موضوعات دیگری صحبت کردند که ملتهای منطقه ما ، به ویژه فلسطینی ها ، با آنها دست و پنجه نرم می کنند. وی در ادامه به نقش رهبران مذهبی در جلوگیری از بلایا اشاره کرد و اظهار داشت امیدوار است قدرت های جهانی با کنار گذاشتن جنگ و منافع به ضرر زندگی سخاوتمندانه ملت ها در غلبه بر هوش و خرد پیروز شوند. خیالتان راحت باشد

این مرحله و ملاقات در واقع وسیله ای برای همبستگی ادیان ابراهیمی در عراق ایجاد می کند. نیاکان ما تلاش کردند تا مذاهب اسلامی مانند شرف الدین ، ​​بروجردی ، کاشف القطا و مظفر را به هم نزدیک کنند که در آن آیت الله العظمی بروجردی گام های موثری برای نزدیک شدن دین الازهر به مصر برداشت. “اما اکنون این الله سیستان و رهبر معظم انقلاب معتقدند که ما باید جلوتر برویم و ادیان ابراهیمی را نزدیک کنیم.

سفر پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان ، به عراق اولین دیدار از این دست در تاریخ عراق بود ، در زمانی که خشونت و خونریزی با لباس مذهبی در خاورمیانه دچار بحران بود. این دیدار چهره مهربان و صلح آمیز ادیان ابراهیمی را نشان داد.

پیام اصلی این جلسات این است که از همه ، به ویژه پیروان آیین ابراهیمی ، خواستار مساوات ، همکاری با یکدیگر برای همزیستی مسالمت آمیز ، احترام به حقوق بشر و شهروندی هستند.

هنگامی که پاپ از آیت الله سیستانی خداحافظی کرد ، پاپ برگشت ، گویی اولین وداع را ندیده است. ملت های جهان باشید

تصویر آخرین لحظات دو رهبر که دست در دست یکدیگر بودند ، افق روشن این همکاری را نشان داد و امیدواریم این دیدار برکات بسیاری را برای حاضران در خاورمیانه به ارمغان آورد.

بازدید تاریخی

* عضو آکادمی علوم پزشکی و متولی افتخاری مقدس امامزاده های عراق