عمومی

در نقد یک پوستر؛ تحریف سخنان رهبری

این تصویر در واقع تحریف سخنان رهبری است.

غربالگری پوسترها تحریف کلمات رهبری

رفع ممنوعیت تولید به معنای رفع کلیه موانع – عقلی ، ساختاری ، رویه ای – از جمله تحریم ها است. این مانع اصلی است که از یک سو مانع واردات مواد اولیه ، فناوری پیشرفته ، سرمایه گذاری های لازم – دانش مدیریت تولید است و از سوی دیگر – مانع از صادرات کالاهای کار به همسایگان ، جهان – بازگشت درآمد. بنابراین ، میله ها ، زنجیرها ، دیوارها در دست کسی است که استراتژی “عدم صادرات” را در قالب تحریم های ظالمانه “بازگشت پول استخراج غیرنفتی به یک کشور ممنوع” اجرا می کند.
تولید البته باید جهش داشته باشد ، اما اگر حجم فعلی تولید اجازه صادرات و معاملات مالی را بدهد ، وضعیت ایران بسیار بهتر خواهد شد. البته ، وظیفه ما تولید تولید بهتر و متنوع تر است ، اما تبدیل تولید فعلی به ارزش و ثروت نیست. مبادلات را پیدا کنید.

ما چیزی به نام “تولید برای تولید” نداریم. البته در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق بود. کالاها تولید شده اند ، اما ارزش مبادله ای و ارزش صادراتی ندارند. تولید “در بازار” و “برای بازار” نبود زیرا شوروی کمونیست این بازار را قبول نمی کرد. این برای او یک دنیا بود ، در واقع این جهان بود ، بدون نگرانی از “تولید بازار جهانی” می توانست “بماند” ، بنابراین محصولات با کیفیت پایین برای مصرف داخلی تولید می شود.

اما در ایران امروز ، تولید برای تولید مهم نیست ، تولید برای بازار مهم است و بازار یک مفهوم ملی ، فراملی ، منطقه ای – جهانی است.
لازم است تصویری از سد حاکم بر این حصارها ترسیم شود ، از بین بردن مانع تولید به معنای این است که لغو تحریم ها و خودتحریم های ایران “حصار نمادین” نیست. اگر توسط دولت برداشته شود ، به جای یک مانع نمادین برای تولید ، یک دیوار واقعی وجود دارد ، آن دیوار باید برداشته شود.
از بین بردن موانعی مانند رفع موانع بانکی و رفع تحریم ها به معنای رقابت پذیری اقتصاد ملی با حذف موانع موجود در سیستم مالی جهانی ، زنجیره ارزش و تدارکات توسط ایران است ، افزایش شفافیت به معنای افزایش سرمایه اجتماعی از طریق مشارکت است. حداکثر.
بر خلاف این تصویر ساده از تولید ، این یک رقابت فردی نیست که در آن یک نفر اجرا شود و دیگران موظفند موانع موجود در مسیر خود را برطرف کنند و در پایان ، چون او هیچ رقیبی ندارد ، در این رشته بی چون و چرا پیروز می شود.

* منتشر شده در کانال شخصی نویسنده