حمایت موقوفه غیرمتصرفی نصیرالملک از عزاداری حسینی

4 میلیارد دلار از ملک نصیرالملک خرج مراسم ختم حسینی شد.

عزاداری حسینی

به گزارش خبرنگار «سرگرمی برای همه» از فارس، وکیل و مدیرعامل بنیاد نصیرالملک، علی طهماسبی با اشاره به وقف غیر غالب نصیرالملک برای مراسم ترحیم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، گفت: 103 هیئت، مساجد، حسینی ها و شهروندان متبرک نیازمند وسایل هستند و ایشان موکب را در شیراز تهیه و توزیع کردند که هزینه این حمایت 40 میلیارد ریال بوده است.

وی با ذکر اینکه حسنعلی نصیرالملک مسجد نصیرالملک را در سال 1309 در جوار حرم سید الحرمین علیه السلام معروف به امامزاده زنجیری ساخت که ساخت آن 12 سال به طول انجامید، افزود: هزینه های تعمیر و نگهداری و نگهداری از این مسجد و امامزاده در ماه های محرم و صفر برای اقامه نماز و عزاداری و تعزیه خوانی حضرت سیدالشهدا از زمین پنج هزار هکتاری آن مرحوم در چهار منطقه بیضا تنگ سعدی تامین می شود. ، سیاه درنگون و فسا;

طهماسبی با بیان اینکه آقای محمود قوام مسئولیت این کمک را بر عهده داشت، ادامه داد: بر اساس نیت خیر، نسبت توزیع سهم 16 سهم است که 12 سهم برای عزاداری امام حسین و 2 سهم برای سهام است. نگهداری از مسجد و 2 سهم برای نگهداری امامزاده در نظر گرفته شده است.

مدیر بنیاد نصیرالملک به برپایی 5 موکب حسینی توسط غیر حاکم نصیرالملک در شهر شیراز اشاره کرد و افزود: این موکب ها در شهر شیراز برپا می شوند. شهید اسکندری در گلزار، موکب سهل آباد، موکب قرآن و عترت دروازه سعد و موکب بچه های انقلاب. موکب هایی در پل معالی آباد وجود دارد که مستقیماً توسط بنیاد نصیرالملک حمایت می شود.

طهماسبی با اشاره به زیارت اربع و باز شدن مرزهای عراق با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: ص) در شهر کربلا.

وی خاطرنشان کرد: تا دو سال پیش فقط حمایت از عزاداری در ده روز اول محرم در دستور کار قرار داشت و سال گذشته دهه آخر صفر نیز به آن اضافه شد اما امسال از در دستور کار قرار گرفته است. آغاز.” محرم تا آخر صفر.

طهماسبی با اشاره به اینکه در ده روز اول محرم بیش از 300 هزار وعده غذا توسط این کمک تهیه و توزیع شد، تصریح کرد.