اقتصادی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی اصلاح نظام یارانه‌ای در کشور است 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با حذف 4200 تومان مشکلی نداریم، گفت: نظام یارانه اصلاح می شود. جهتی که این یارانه از طریق شرکت ها تامین می شود.» بیمه باید به مردم پرداخت شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معادن در گفت وگو با «ازگ تون» با اشاره به برخی مسائل مربوط به حذف ارز 4200 درام در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارز 4200 تومانی در کشور کاهش پیدا کرده است. «ما مشکلی با تماس نداریم. حذف 4200 تومانی در کشور اما یارانه ای که اکنون به محصولات دامی، تخم مرغ، لبنیات و … تعلق می گیرد باید به مصرف کننده پرداخت شود.

او ادامه داد. وی افزود: در واقع نوعی اصلاح نظام یارانه ای در کشور انجام می شود که با این تغییر دولت به جای پرداخت یارانه غیرمستقیم به درآمدها، مستقیماً به مردم پرداخت می کند.

یارانه به جای دارو به مصرف کننده نهایی تعلق می گیرد

فاطمی امین در خصوص شایعه کاهش یارانه تامین دارو در کشور نیز گفت. یارانه داروها حذف نمی شود، اما به تدریج به دست مردم می رسد تا آن یارانه را از طریق بیمه ها پرداخت کنند، یعنی ادامه پیدا می کند. حمایت هایی که باید از بیماران، به ویژه گروه های فردی انجام شود، ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت تاکید کرد. این موضوع به معنای تغییر در نحوه پرداخت یارانه داروهاست، به نوعی یارانه به جای پرداخت دارو به مصرف کننده نهایی تعلق می گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان مناسبی برای اجرای اصلاح نظام یارانه ها در کشور است؟ دولت دو انتخاب پیش رو دارد اول ادامه روند فعلی تخصیص ارز 4200 تومانی و دوم اصلاح روند. بر فراز.

فاطمی امین گفت. وی ادامه داد: شرایط فعلی اقتصادی نمی تواند ادامه پیدا کند چرا که در بحث ایجاد کسری مالی مشکلاتی ایجاد کرده است، بنابراین باید روند فعلی اصلاح شود، اما اصلاح این روند البته با چالش هایی مواجه خواهد شد که آسیب هایی را به همراه خواهد داشت. بسیار کمتر از تداوم وضع موجود به ارمغان خواهد آورد.

وزیر صمت اعلام کرد. «کارگروه هماهنگ مدیریت اصلاح نظام پرداخت یارانه ها در کشور به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است که این کارگروه در طول هفته جلسات متعددی برگزار خواهد کرد. در این راستا تمامی دستگاه ها با یکدیگر به توافق رسیده اند، پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده است.

او ادامه داد. دولت پیش بینی های لازم را در خصوص اصلاح یارانه ارز 4200 دلاری در کشور انجام داده است تا در صورت اصلاح قیمت محصولات دامی، نقدینگی مرغداری ها و عوامل تولید دام مشکلی نداشته باشد. . .

فاطمی امین تاکید کرد. وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این موضوع پیش بینی کرده است که نقدینگی ورودی واحدهای تولیدی تامین شود تا در تامین کالاهای اساسی در کشور تاخیر نداشته باشیم. خوشبختانه در چند ماه اخیر ذخایر مواد اولیه کشور مانند آرد، سویا، روغن خام، مواد غذایی به خوبی تامین شده است و جای نگرانی بابت کمبود کالا در کشور وجود ندارد.

آمزایای سیستم یارانه ها به گونه ای اجرا می شود که اکثریت مردم از آن بهره مند شوند

وزیر صمت با اشاره به اینکه دولت بر اساس بودجه 1400 این تصمیم را گرفته است، گفت. وی افزود: در بودجه امسال 8 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی در 6 ماهه اول در نظر گرفته شده است و دولت باید آن را اصلاح کند. این روند طی شش ماهه دوم. حرکت می کرد، بنابراین الان طبق قانون اصلاح نظام یارانه ها را در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه دولت تمهیدات لازم را برای آن فراهم کرده است، گفت. زمانی که دولت احساس کند کار آماده است، قیمت‌ها تغییر می‌کند، به‌طوری‌که با استفاده دقیق از دستگاه‌های نظارتی و در دسترس بودن موجودی کالا خواهد بود. انجام شد. موفق باشید!

فاطمی امین خطاب به مردم گفت: مردم نگران نباشند، به ما بپیوندید، زیرا دولت پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده، حتی نحوه پرداخت نقدی، گروه‌های هدف را نیز مشخص کرده است. این برنامه به نوعی اجرا خواهد شد. «که بیشتر مردم از این عمل سود می برند.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد. این بدان معناست که دولت در شرایطی که پاسخ داده می شود یا در ابتدا ممکن است نواقصی وجود داشته باشد، برنامه اصلاح نظام یارانه ها را در کشور اجرا می کند که قابل اصلاح است. شفقت و همراهی حل شده.

انتهای پیام: