استان ها

جهش در اعتبارات تملک دارایی حوزه سلامت خراسان شمالی

سرگرمی برای همه/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ایجاد جهش در اعتبارات تملک دارایی در حوزه سلامت این استان خبر داد.

دکتر سید جواد پورنقی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که ۳ بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان طی سال های گذشته اعتبارات تملک دارایی بارزی نداشت، اظهار کرد: این امر به علت آن بوده که پروژه چشمگیری در حوزه سلامت این استان وجود نداشته و همین امر سبب شده بود تا بهره زیادی از اعتبارات یک درصد ارزش افزوده نداشته باشیم.

وی گفت: اما با تعریف پروژه بیمارستان ۶۴ تخت خوابی راز و جرگلان، ارتقای بیمارستان آشخانه، ساخت بیمارستان تخصصی زنان بنت الهدی در بجنورد و… وضعیت اعتبارات تملک و دارایی نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

پورنقی افزود: در حال حاضر ۴۹ پروژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده که مساحت آن ها به بیش از ۱۸ هزار متر مربع می رسد.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه ها حدود ۱۰۰ مناقصه برگزار شده که تکمیل آن ها موجب می شود تا جهشی را در جذب نیروی انسانی داشته باشیم.

این مقام مسئول به ارتقای منابع انسانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: شاخص پرستاری در این استان یک درصد رشد کرده و از سوی دیگر تعداد پزشکان عمومی و تخصصی نیز با رشد مواجه بوده است. به طوری که تعداد نیروهای متخصص تا ۱۰۰ پزشک در استان افزایش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه حمایت های لازم از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری انجام خواهد شد، بیان کرد: اخیرا برای راه اندازی ۳۵ داروخانه مجوز داده شده است و از راه اندازی اماکنی همچون آزمایشگاه و… توسط بخش خصوصی نیز حمایت می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به حوزه فناوری و تحقیقات گفت: استان در این حوزه ۱۵ پله صعود کرده و به دنبال ایجاد زیرساخت های سلول درمانی و تولید بافت هستیم که یکی از اهداف مهم این دانشگاه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای پروژه مذکور نیز ۸ تا ۱۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است.

انتهای پیام