عمومی

جنجالی‌های تلویزیون – سرگرمی برای همه

نوع پوشش مسابقات بیست و دومین قرعه کشی قهرمانی جهان رایگان نبود. به طوری که در این مدت چند فیلم از اظهارات عجیب خبرنگاران و کارشناسان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

روزنامه سرگرمی برای همه گزارش می دهد دنیای اقتصاد جام جهانی یک موهبت الهی برای تلویزیون هایی با مخاطب کم بود. هدیه ای که سازمان صدا و سیما با آن توانست آنتن خود را پر کند و درآمدهای کلانی دریافت کند. با این حال، نوع پوشش مسابقات بیست و دومین دوره جام جهانی بدون حاشیه نبود. به طوری که در این مدت چند فیلم از اظهارات عجیب خبرنگاران و کارشناسان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

تیم ملی بدون حمایت مردم

اولین جنجال جواد خبانی در تلویزیون زمانی رخ داد که ویدئویی از صحبت های او پس از شکست سنگین تیم ملی ایران مقابل انگلیس در شبکه های اجتماعی پخش شد. تیمی بدون حمایت مردم ارزشی ندارد. دلیل شکست تیم ملی این بود که از حمایت مردم برخوردار نبود، دلیل پیروزی عربستان مقابل آرژانتین حمایت همه جانبه مردمش بود. این اظهارات سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد و مورد توجه قرار گرفت اما خبانی یک روز بعد با انتشار ویدئوی جدید مدعی شد حرف هایش قطع شده و چنین وصله هایی به او نمی چسبد.

ریش و سبیلم را می تراشم

دومین رفتار خیابانی مشهود در تلویزیون در جام جهانی، وعده پیروزی ایران بر آمریکا بود. خاییانی که از پیش به عنوان گزارشگر سومین بازی تیم ملی در قطر انتخاب شده بود، قول داد در صورت شکست ایران از آمریکا، ریش و سبیل خود را بتراشد. کاربران اینترنتی به سرعت طرح های متعددی از چهره بدون ریش و سبیل جواد منتشر کردند، اما در نهایت ایران شکست خورد و ظاهر خیابانی او بدون تغییر باقی ماند.

همخوانی داشتن

هت تریک جنجالی جواد خبانی در این جام همین دیروز اتفاق افتاد. جایی که به شدت از کارلوس کی روش انتقاد کرد و مدعی شد. اگر بازی روی نیمکت تیم ملی ایران برگزار می شد، می توانستیم آمریکا را شکست دهیم. هواداران حرفه ای فوتبال می دانند که مشکلات خیابانی و کی روش قدیمی است و روزنامه نگار معروف تلویزیون به شدت از بی اعتنایی کارلوس به ایرانی ها در ماه های پایانی سرمربیگری پرتغالی انتقاد کرد. اما پس از بازگشت کی روش اعلام کرد که به خاطر تیم ملی از این مربی حمایت خواهد کرد اما حالا که تیم ایران در جام جهانی ضعیف عمل کرده و خود کی روش نیز به دلایل مختلف از پایگاه اجتماعی حداقلی برخوردار است. جواد اس را باز کرد. راهی که او به آرامی خانه را با خود می بیند.

بز نیز تجزیه و تحلیل کرد

این روزها اظهارات حیرت انگیز تلویزیونی درباره تیم ملی به این محدود نمی شود چرا که کارشناس پنج بعد از بازی با آمریکا نیز با ادبیات تند و نزدیک به این موضوع از کادر فنی تیم ایران انتقاد کرد. فوتبال ایران سال ها کار می کرد و همیشه همین طور بازی می کرد. خیلی متاسفم، اما بعد از این همه تکرار، اگر حتی یک بز روی نیمکت حریف بود، می توانست تیم ملی ایران را آنالیز کند.»

آنها گفتند: زیاد حرف نزن

از زمان اعلام قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022، ادعاهای زیادی مبنی بر برنامه ریزی ایران برای کمک به کشور همسایه برای میزبانی این مسابقات و بهره مندی از این پروژه مطرح شده است. همه جور رویا در این موضوع ساخته شد و البته در نهایت به جایی نرسید. پیمان یوسفی در ابتدای مسابقه در شبکه اول درباره همین موضوع اظهار نظر می کرد و لحن انتقادی داشت اما ناگهان حرفش را متوقف کرد و گفت: پشت تلفن می گویند: زیاد حرف نزن.

شگفت انگیز ترین پرده

با احترام به همه دوستانی که در این مدت شاهکار خلق کردند، جایزه عجیب ترین ساخته باید به محمدحسین میشاقی و محمدرضا احمدی برسد. پس از شکست سنگین تیم ملی ایران مقابل انگلیس، این دو نفر مدعی شدند که کارلوس کی روش در این بازی عمدا دستش را خم نکرده و هدفش فریب ولز و آمریکا بوده است. میساگی برای تکمیل غافلگیری قدم دیگری برداشت و گفت. البته در نیمه دوم خیلی خوب بودیم و در واقع 3-2 به انگلیس باختیم.» این جمله بازتاب های منفی زیادی داشت. به طوری که وقتی کره جنوبی در نیمه دوم پس از شکست 4-0 در نیمه اول موفق به گلزنی مقابل برزیل شد، میکاهلی روی آنتن با خودش شوخی کرد و گفت: «اکنون دو نفر در کره جنوبی نشسته اند. تلویزیون و می گویند نیمه دوم را با نتیجه 1-0 بردیم.

انتهای پیام