ثبت جشنواره ملی سیر همدان در تقویم رویدادهای فرهنگی کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جشنواره | جشنواره ملی

به گزارش خبرنگار آنلاین، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان صبح چهارشنبه در کارگروه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی سیر و موسیر اظهار کرد: ثبت جهانی سیر فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی و یک برند جهانی برای همدان است که با همکاری دستگاه‌های متولی باید تحولات خوبی در تولید و صادرات سیر به وجود آید.

اسدالله ربانی‌آنلاین افزود: همدان قطب تولید سیر در کشور است و سیر همدان یکی از سه سیر برتر دنیاست که باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد و در جهت برندینگ و صادرات سیر استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی سیر و موسیر در تقویم رویدادهای فرهنگی کشور در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ثبت شده و فرصت خوبی برای معرفی سیر و موسیر همدان است که باید هر سال با کیفیت بهتری از گذشته برگزار شود و اطلاع رسانی مناسب در سطح گسترده انجام شود و از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان یادآورشد: جشنواره هر ساله با مشارکت مردم و تلاش دهیاری و شورای اسلامی روستای سولان و کشاورزان برگزار می‌شود و استقبال خوبی از این جشنواره به عمل می‌آید.

گفتنی است، جشنواره ملی سیر و موسیر امسال ۳۰ و ۳۱ مهرماه هم‌زمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) در روستای سولان برگزار می‌شود.