ورزشی

تمهیدات لازم برای روز‌های سرد پیش رو انجام شده است

وزیر نفت

جواد اوجی گفت: شرکای ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در سکوهای تولید و میادین بالادست و پایین دست، پالایشگاه ها و خطوط برق در آماده باش کامل هستند و شبکه گاز نیز پایدار است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، جواد اوجی وزیر نفت گفت. بر اساس پیش بینی ها از فردا به ویژه در استان های شمالی و شمال شرق کشور هوای سرد و کاهش شدید دما تا منفی 15 درجه پیش بینی می شود. مقاومت در برابر این افت دما و سرما نیز کار را تحت تاثیر قرار می دهد و کار را کمی دشوارتر می کند.

او افزود: شرکای ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در سکوهای تولید و میادین بالادست و پایین دست، پالایشگاه ها و خطوط انتقال در آماده باش کامل هستند و شبکه گاز نیز پایدار است.

وزیر نفت تصریح کرد. با روند مصرف این روزها و همانطور که در خبرها آمده است، در بخش خانگی و تجاری رکورد مصرف گاز بیش از 620 تا 630 میلیون متر مکعب داشته ایم که می تواند: مصرف خواهد شد در روزهای سرد آینده به 650 میلیون مترمکعب نیز خواهیم رسید.

اوجی با بیان اینکه در هیچ کشوری در دنیا نشنیده است که این حجم مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری ثبت شده باشد، گفت: لذا از همه هموطنانم و خدمتگزارانم در صنعت نفت و شرکت ملی گاز خواهشمندم تا بتوانیم این نعمت الهی را به همه هموطنان در شمال شرق و غرب و سایر استان های کشور برسانیم که به بهینه می رسد. مصرف؛

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است گاز خانگی در روزهای آینده با توجه به سرمای هوا محدود شود؟ او گفت. خط قرمز ما به دستور رئیس جمهور قسمت داخلی است. ما تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم گاز این بخش قطع شود، هرچند همکاران ما در بازرسی شرکت ملی گاز نیز سرکشی می کنند.

وزیر نفت افزود. ما از خود دولت، ادارات دولتی، سازمان های اداری و در جاهایی که مصرف غیر سنتی دارند شروع کرده ایم، ابتدا به آنها تذکر داده می شود و اگر رعایت نکنند، گاز قطع می شود. ان شاء الله با تدابیری که در نظر گرفته ایم و همکاری مردم قطعی گاز در بخش داخلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/