تفاوت gre و gmat

تفاوت بین آزمون های GRE و GMAT! مهاجرت باید همراه با مشاوره یک فرد مجرب و ماهر باشد تا به نتایج مورد نظر خود برسید زیرا در مسیر مهاجرت با چالش های زیادی روبرو خواهید شد که یکی از آنها یادگیری زبان خارجی است. انتخاب نوع زبان بستگی به مقصد مهاجرتی شما دارد در بحث زبان های خارجی دو چالش می تواند شما را آزار دهد، اول یادگیری زبان و دوم انتخاب آزمون مناسب. با انتخاب روش یادگیری پایه می توان بر مانع اول غلبه کرد اما در مورد دومی باید با افراد متخصص مشورت کرد.

مهاجرت

آزمون های زیادی وجود دارد که می توانید قبول کنید مانند تافل، آیلتس، PTE، GRE و GMAT. در این مقاله در مورد آزمون های GRE و GMAT صحبت می کنم و تفاوت های آزمون GRE و GMAT را بررسی می کنم. اگر مایل به مقایسه و بررسی این دو تست هستید تا انتها با من همراه باشید.

همه چیز در مورد آزمون GRE

آزمون GRE آزمونی است که توانایی تحصیلی افرادی را که قصد ادامه تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا را دارند ارزیابی می کند.

آزمون GRE هوم ادیشن مخفف Graduate Record Examination است. در آزمون GRE، مهارت های محاسباتی و ریاضی، مهارت های مقاله نویسی و مهارت های درک مطلب از متقاضی تست می شود.

این آزمون توسط ETS برگزار می شود. این شرکت در مورد این آزمون می گوید: آزمون GRE بهترین راه برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و دانشکده های بازرگانی است. همین یک جمله برای درک میزان سختی این آزمون نسبت به سایر آزمون ها کافی است. از دیدگاه این آزمون‌شوندگان، سخت‌ترین بخش آزمون GRE این است که سؤالات مربوط به مهارت‌هایی مانند احتمال، جبر و هندسه در زبان انگلیسی باید پاسخ داده و تحلیل شوند و پاسخ‌ها منطقی باشد. و همچنین ارائه مفهوم.

آزمون GRE بخش های مختلفی دارد و در مورد تفاوت های آزمون GRE و GMAT صحبت خواهیم کرد.

آزمون GRE دو نوع مختلف دارد.

آزمون عمومی GRE

آزمون موضوعی GRE

این دو آزمون از نظر محتوا و روش اجرا متفاوت هستند.

آزمون عمومی GRE

این آزمون (GRE General) به دو صورت کاغذی و کامپیوتری است. اما آزمون GRE در ایران بیشتر کامپیوتری است. بخش های مختلف این آزمون عبارتند از:

بخش نگارش تحلیلی: این بخش شامل دو سوال است که مدت زمان آن 60 دقیقه و در مجموع 6 دستگاه می باشد.

بخش واژگان و درک مطلب: بخش واژگان و درک مطلب شامل 40 سوال است که در دو بخش 20 تایی تقسیم شده است و 30 دقیقه به شما فرصت داده می شود تا به این سوالات پاسخ دهید. از این قسمت می توانید 130 تا 170 نمره بگیرید.

بخش استدلال ریاضی: این بخش از آزمون GRE خاص ترین بخش است. این بخش از نظر نمره و تعداد سوالات شبیه به بخش واژگان و درک مطلب است.

آزمون موضوعی GRE

نحوه برگزاری آزمون موضوعی GRE فقط روی کاغذ وجود دارد و این تفاوت اصلی بین آزمون عمومی و آزمون موضوعی است. آزمون موضوعی GRE دانش شما را از مفاهیم و موضوعات آکادمیک آزمایش می کند.

بهتر است قبل از بررسی تفاوت های بین آزمون های GRE و GMAT کمی با آزمون GMAT آشنا شوید.

تمام امتحانات GMAT

قبولی در آزمون GMAT برای دانشجویان فعال در رشته های MBA، اقتصاد و حسابداری که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر کشورهای دیگر را دارند الزامی است.

بخش های مختلف آزمون GMAT عبارتند از:

ارزیابی نوشتاری تحلیلی: این بخش از آزمون GMAT اولین بخش از آزمون است که توانایی فرد در تجزیه و تحلیل یک موضوع و تفکر انتقادی را ارزیابی می کند. مهم ترین تفاوت این قسمت از آزمون GMAT با آزمون های تافل و آیلتس استفاده از مدارک پیچیده است.

مهارت های کلامی: بخش کلامی GMAT توانایی و توانایی خواندن انواع متون، تجزیه و تحلیل و تصحیح متون و در نهایت نتیجه گیری را بررسی می کند.

بخش های کمی اعداد: این بخش به تسلط شما در بخش ریاضی و حسابی که تست می شود بستگی دارد.