اجتماعی

تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و غیرحضوری شدن مدارس تهران و ۴ شهرستان دیگر طی سه روز آینده

معاون امور عمرانی استاندار تهران از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی و غیبت مدارس در سه روز آینده خبر داد.

به گزارش سرگرمی برای همه: عابد ملک در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که عصر امروز دوشنبه برگزار شد به تشریح مصوبات جلسه پرداخت. و همین پنجشنبه اجرا می شود.

او اضافه کرد. بر این اساس کنترل دقیق تر خودروهای فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه تمامی خودروهای سنگین دیزلی و همچنین جلوگیری از انجام کلیه کارهای ساختمانی تشدید کننده آلودگی هوا اعمال می شود.

او ادامه داد. وی افزود: بر اساس تصمیمات این مجمع باید کنترلی برای عدم ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های عملیاتی و همچنین جلوگیری از زباله و آتش زدن درختان اعمال شود.

به ملک اضافه کرد. «این روزها در نقاط آلوده و پرتردد تر، استقرار پایگاه های سیار آمبولانس با هدف کاهش زمان ورود به پایگاه ها انجام می شود. مهدکودک ها و پیش دبستانی ها تا سه روز آینده تعطیل هستند، مدارس در تمامی مقاطع از راه دور فعالیت می کنند: در شهرهای تهران، ری، پاکدشت، پیشوا و ورامین نیز در این ایام کلاس ها برای دانشگاه ها برگزار می شود.

معاون مهندسی ساختمان استانداری تهران ادامه داد. طی سه روز آینده تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانجات، مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه های نزدیک به کلانشهر و صنایع را خواهیم داشت. مناطق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه در تهران گفت. جهت برپایی نمایشگاه ها با شهرداری و پلیس راهور هماهنگی لازم است. البته نمایشگاه های سطح بالا باید به شهر آفتاب منتقل شوند و نمایشگاه های تخصصی با مخاطب کم نیز در مورد ساعات کاری خود به توافق برسند.

انتهای پیام: