اقتصادی

ترانزیت و تجارت ایران و افغانستان متحول می‌شود

وزیر راه توسعه وزیر راه ، با اعلام اینکه هدف ایران دستیابی به 50 میلیون تن بار در سال است ، گفت. “راه آهن خواف-هرات فرصت خوبی را برای تجار افغان ایرانی فراهم کرده است.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ، یازدهم دسامبر ، در مراسم افتتاح راه آهن خواف-هرات گفت. و افغانستان را عملیاتی – عملیاتی کنید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شعار “دو ملت ، یک فرهنگ ، یک تاریخ” یک شعار زیبا “ابدی” است ، که در این زمینه کمک می کند ، بنابراین ما می توانیم همیشه دوستی و همکاری بین دو ملت را گسترش دهیم. کردی قرار بود پروژه راه آهن خواف-هرات به طول 225 کیلومتر که 140 کیلومتر از آن را داشتیم ، اجرا شود که امروز به دستور روسای جمهور ایران و افغانستان افتتاح شد. برای 85 کیلومتر باقیمانده سعی می کنیم از طریق همکاری دیگر از اتصال کامل این خط بهره مند شویم.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود. ما کشور ، تجارت و ایران را ارائه می دهیم.

او برای اسلام توضیح داد. “امسال بیش از 10 میلیون تن محموله ترانزیتی بین دو کشور ، کریدورهای” جنوب-شمال “،” شمال-جنوب “” بنادر جنوب-شمال “منطقه مبادله شده است. هدف دستیابی به 50 میلیون تن بار در سال برای ترانزیت است که در دستور کار قرار دارد ، بنابراین بخش قابل توجهی در افغانستان ، سراسر افغانستان و بالعکس ، در مناطق مختلف جهان فراهم می شود.

وی متذکر شد. “زمانهایی که امروز این خط ریلی به دستور روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران ، افغانستان جابجا می شود ، گواه استقبال فوری و بی نظیر افغانستان است.” این مسیر محموله های ترانزیتی را به اروپا منتقل می کند و امروز می توانیم نقش بیشتری در گسترش تجارت ریلی بین دو کشور داشته باشیم.

انتهای پیام: