حوادث

تجهیز پایتخت به سنسورهای سنجش باد و طوفان/ تسهیل در تشخیص منشاء بوهای نامطبوع

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران از نصب سنسورهایی جهت اندازه گیری جهت و سرعت باد در پایتخت خبر داد.

در مصاحبه ای با سرگرمی برای همه توسط رضا کرمی محمد ، وی در این رابطه گفت. برای توسعه خطرات جوی ، مانند سیستم های هشدار یخ و هشدار سیل ، برای توسعه سیستم های کنترل و هشدار خطر هوای سال گذشته که در پایتخت افتتاح شده است ، امسال همچنین برای خرید ، کارکرد جهت باد و تجهیزات اندازه گیری سرعت نیز برنامه ریزی شده است. . از سال گذشته در دستور کار سازمان مدیریت بحران استان تهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نقاط اولویت و مکان های نصب آن سنسورها مشخص شده است ، افزود: “در این راستا ، تعدادی سنسور سرعت و جهت باد و تجهیزات خریداری شده است ، حدود 10 ایستگاه به طور کامل راه اندازی شده است ، مابقی در سال جاری نصب می شوند.”

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران ادامه داد. “البته این تعداد ایستگاه برای تهران و حومه آن کافی نیست. یکی از برنامه های سازمان در سال جاری افزایش هرچه بیشتر تعداد آن با در نظر گرفتن محدودیت بودجه است.”

به گفته کرمی محمدی ، با توجه به تأثیرات فزاینده تغییرات آب و هوایی در سالهای اخیر ، مانند وزش باد شدید ، طوفان های موقتی در تهران می توانند مشکلات و خطرات مختلفی ایجاد کنند ، بنابراین مسئله اندازه گیری جهت و سرعت باد جای نگرانی دارد. مدیریت قیمت Cr شهر تهران است و این سیستم نیز در همین راستا در حال اجرا است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ، با استفاده از این سنسورها و دانش فنی متخصصان این حوزه می توان از آن برای پیش بینی سرعت باد ، طوفان یا احتمال آلودگی هوا استفاده کرد. علاوه بر این ، برای تشخیص جهت بوی نامطبوع در تهران ، اگر جهت باد روشن باشد ، می توان درک کرد که کدام مناطق تحت تأثیر قرار گرفته و منبع آن را پیدا کنند.

کرمی محمدی با اشاره به اینکه اطلاعات از طریق این سنسورها بر اساس داده های واقعی و نه بر اساس فرضیات تقریبی بدست می آیند ، افزود:

انتهای پیام: