استان ها

بیش از ۱۶۱ هزار نفر در تایباد و باخرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند

سرگرمی برای همه/خراسان رضوی  رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: بیش از ۱۶۱ هزار نفر در دو شهرستان تایباد و باخرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

عبدالقادر قاسمی در گفت‌وگو با سرگرمی برای همه با بیان اینکه این افراد از خدمات بیمه سلامت در شهرها و روستاهای دو شهرستان بهره‌مند استفاده می‌کنند، اظهار کرد: بیش از ۱۶۱ هزار نفر در تایباد و باخرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۶۴۹ نفر معادل ۷۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهد.

وی افزود: در تایباد ۵۹ هزار و ۸۴۳ نفر در صندوق‌های بیمه روستایی، ۳۵ هزار و ۳۶۵ نفر سلامت همگانی، ۴۸۹۶ نفر کارمندی، ۳۳۳۶ نفر سایر اقشار و ۲۰۹ نفر ایرانیان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ مرکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت در تایباد به بیماران ارائه خدمات می‌کنند، بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۶۰ میلیارد ریال به نهادهای طرف قرارداد بیمه سلامت شهرستان تایباد شامل داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه‌ها، تصویربرداری، فیزیوتراپی، پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک، پزشک خانواده شهری و روستایی پرداخت شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: در باخرز نیز بیش از ۴۰ مرکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و به بیماران ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان‌های تایباد و باخرز به طرح جدید صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح براساس « مصوبه بند ن تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» و با هدف کاهش پرداخت از سوی بیماران و جبران بخشی از هزینه‌های این بیماران انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بیماران واجدالشرایط می‌توانند برای استفاده از مزایای این طرح ابتدا در سایت سامانه شهروندی بیمه سلامت ایرانیان ثبت‌نام کرده و پس از آن برای دریافت نوبت به آدرس kh.ihio.gov.ir مراجعه کنند.

قاسمی توضیح داد: بسته خدماتی بیماران خاص و صعب العلاج در این مرحله شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و خدمات توانبخشی است.

وی افزود: در این طرح بیمه‌شدگان پس از ثبت‌نام در سامانه توسط اداره بیمه سلامت شهرستان فراخوان می‌شوند و مدارک پزشکی آنها برای تایید به استان ارسال و برحسب نوع درمان و مبلغ واریزی، درصدی از هزینه‌های آنها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام