عمومی

بیرانوند ‌در جست‌وجوی غرور ازدست‌رفته

“این واقعیت که بیرانوند به دلایلی نتوانست عملکرد خوب خود را در تیم نه چندان مشهور بلژیک نشان دهد ، می تواند در هر چیزی ریشه داشته باشد ، اما بدیهی است که او نباید اجازه دهد در آینده به غرور خود آسیب برساند ، تا بتواند به راحتی در مورد جایگزینی او صحبت کنید “زمان بازگشت بن بوتس فرا خواهد رسید.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه نتیجه: او نوشت: “شرایط برای تیم ملی ایران برای یک دروازه بان علیرضا بیرانوند چندان مساعد نیست. نه در عرصه باشگاهی ، نه احتمالاً در عرصه ملی. مردی که چند ماه پیش چمدان خود را بست و از پرسپولیس به فوتبال اروپا رفت اکنون مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. علیرضا که گفت فقط شش ماه به آنتورپ می رود و سپس به تیم های بزرگ اروپایی می رود تا در این تیم بدرخشد ، اکنون پس از ترک سرخپوشان در تهران فقط شانس بازی در تیم اصلی (لیگ) را دارد. و بعد از دو بازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

وی تا همین اواخر یکی از دو دروازه بان برتر آسیا بود اما اکنون در مسیری قرار گرفته است که “خود را گم کرده” و به نظر می رسد از ایده آل های خود فاصله گرفته است. این مرد که دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال AFC انتخاب شده است ، این روزها به دلیل نیت بد تحت فشار قرار گرفته است. اگرچه مدیر او می گوید علیرضا برای سازگاری با لیگ بلژیک به زمان بیشتری در ترکیب اصلی نیاز دارد ، البته به نظر می رسد بیرانوند بیش از هر زمان دیگری باید به دنبال غرور از دست رفته خود باشد. عملکرد او در تیم اصلی آنتورپ انتقاد از وی را آسان تر کرد ، وی حتی تا آنجا پیش رفت که به جای بیرانوند دروازه بان جدید دیگری را برای این باشگاه بلژیکی به خدمت گرفت.

16 هفته انتظار و انتقاد عمومی

همه چیز برای علیرضا بیرانوند عجیب شد؛ مردی که با درخشش در تیم ملی به یکی از مطمئن ترین بازیکنان ایرانی در “پرسپولیس” تبدیل شد ، به نظر می رسد اکنون در دریافت ساده ترین گل ها مشکل دارد. هنوز هم به صورت سینوسی حرکت می کند و گاهی اوقات با وجود گلهای بدی که می خورد ، چند صرفه جویی درخشان دارد. نیمکت نشینی علیرضا 16 هفته طول کشید تا به ترکیب اصلی آنتورپ برسد. او لیست 23 بازیکن اولین بازی تیمش در لیگ را تشکیل نداد و از هفته دوم نیمکت نشین شد. در هفته های هشتم ، نهم و دهم دروازه بان 94 سانتی متری تیم ملی به دلیل شکستگی در سه بازی تیمش را از دست داد و البته بعد از بازگشت از مصدومیت تفاوتی نکرد و نیمکت نشین شد. فرصت بازی در بیرانوند زمانی به وجود آمد که فرانسوی an-Butz ، دروازه بان اصلی دروازه بان فرانسوی در آنتورپ ، در هفته پانزدهم قبل از بازی لیگ اروپا برابر تاتنهام ، تیم خود را سوت زد و له کرد. در آن زمان ، Evan Leko سرمربی “Antwerp Buzz” نشست و به بیرانوند فرصتی داد. بدین ترتیب ، علیرضا اولین بازی خود را برای آنتورپ در لیگ اروپا مقابل تاتنهام هاتسپور در لندن انجام داد. او دو گل به ثمر رساند ، اما به اندازه کافی سیو داشت تا یکی از نقاط قوت بازی باشد. با وجود عملکرد خوب بیرانوند مقابل تاتنهام ، لکو پس از بازی به خاطر گل دومش مقابل تاتنهام از او انتقاد کرد. با این حال ، این انتقاد مانع پیوستن دفتر به ترکیب اصلی آنتورپ در لیگ مقابل بروژ نشد. بنابراین ، بیرانوند 15 هفته پس از تعویض در لیگ ، سرانجام در هفته شانزدهم اولین بازی خود را برای آنتورپ در مسابقات قهرمانی بلژیک انجام داد که پایان خوبی نداشت. او یک گل بد برای تیمش زد 2: در شکست با نتیجه 0 ، و بعد از بازی رئیس آنتورپ گفت که از بازی “بیرانوند” پشیمان است. او را به راحتی از نیمکت بیرون کردند.

همه چیز به نفع علیرضا ، علیرضا مقابل بیرانوند.

قبل از اتفاقات عجیب بیرانوند در لیگ سه بار نیمکت نشین شد. ابتدا ایلان لکو ، مربی که اعتقادی به علیرضا نداشت ، آنتورپ را ترک کرد و راهی لیگ چین شد. پس از آن ، یان بوتس دروازه بان اصلی تیم مصدوم شد که گفته می شود دو یا سه ماه نیمکت را نگه داشته است. بدین ترتیب با ورود مربی جدید ، بیرانوند نیز این فرصت را پیدا کرد تا دروازه بان قهرمانی تیمش شود. در هفته بیستم ، علیرضا روز یکشنبه به عنوان دروازه بان اصلی به تیم پیوست ، اما دیگر نتوانست توجه را جلب کند. تیم وی سه گل به ثمر رساند که بیرانوند دو گل از دست داد. در هفته بیستم بعد از بازی با میشلن ، عملکرد بایرو چنان مشکوک بود که هم تیمی هایش مجبور شدند در مصاحبه های بعد از بازی از او حمایت کنند. اگر بگویم که علیرضا به زمان بیشتری نیاز دارد و وقتی تیم باخت ، مقصر فقط دروازه بان نیست و کل تیم عملکرد خوبی نداشته اند. در دومین بازی خود در لیگ ، بیرانوند مورد انتقاد رسانه های بلژیکی LM قرار گرفت که دوباره علیه او نوشت و گفت که او در آنتورپ نیست.

اجراهای مختلف در ایران و بلژیک

شاید برای ایرانی ها حیف باشد که بلژیکی ها یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ ایران را اندازه تیم نه چندان قدرتمند آنتورپ می دانند ، اما واقعیت این است که بیرانوند در دو بازی لیگ ، یک بازی لیگ اروپا جنجال برانگیز شده است. او برخلاف روزهای درخشانی که در پرسپولیس ، حتی در نفت تهران گذراند ، این روزها نه تنها در آنتورپ جمع نمی شود بلکه در 90 دقیقه با آمار بد کار خود را به پایان می رساند. علیرضا در این فصل در سه بازی هفت گل به ثمر رسانده است که همه آنها در آنتورپ در همه مسابقات بازی کرده است. در لیگ بلژیک که اوضاع وخیم تر است ، او در دو بازی پنج گل دریافت کرده است ، امتیاز ضعیف 2.5 دریافت شده به طور متوسط ​​یک بازی برای او به همراه دارد. دروازه بان 28 ساله که شش ماه است در تیم های بزرگ اروپایی بازی می کند ، مشخصاً از گذراندن اوقات خوش در ایران فاصله دارد. “بایرون” 89 بار در مسابقات قهرمانی با “پرسپولیس” ایران بازی کرد و 56 گل دریافت کرد و 43 گل دریافت کرد. آمار نشان می دهد او به طور متوسط ​​0.48 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است که اختلاف زیادی با توجه به شرایط فعلی وی در بلژیک است. اگر به این واقعیت نگاه کنید که او در مجموع 129 بار در پرسپولیس بازی کرده است ، 83 گلی که دریافت کرده است ، میانگین 0.6 گل خورده در هر بازی است ، تفاوت بزرگ با این روزها واضح است. این واقعیت که بیرانوند به دلایلی نتوانسته نمایش های خوب خود را در تیم نه چندان معروف بلژیک نشان دهد می تواند ریشه در هر چیزی داشته باشد ، اما بدیهی است که او نباید اجازه دهد غرور او چنان لکه دار شود که جایگزینش صحبت در مورد آن آسان خواهد بود تا “بگذارید ژان باتها برگردد”.

انتهای پیام: