برگزاری نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت در خراسان شمالی

خراسان شمالی

سرگرمی برای همه/خراسان شمالی دبیر یادواره شهدای غریب، از برگزاری نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت در خراسان شمالی خبر داد. 

سعادت جلال دوست 8 مرداد در جمع خبرنگاران در هشتم مرداد ماه اظهار کرد: نخستین یادواره شهدای غریب در اسارت استان قرار است 11 مرداد ماه پس از نماز مغرب و عشاء در سالن دانشگاه آزاد برگزار شود.

وی افزود: شهدای در اسارت شهدایی هستند که جوانمردانه پای عهد خود ایستاده و در غربت و اسارت سختی‌ها را تحمل کردند. 

وی ادامه داد: شهدای در اسارت شهدایی هستند که پس از اسارت و بر اثر شکنجه‌ها مجروحیت‌های سخت و عدم رسیدگی مناسب درمانی در هنگام اسارت به شهادت رسیده‌اند. 

جلال دوست در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جرقه برگزاری این یادواره در سال ۱۴۰۲ خورد که آزادگانی از دوران دفاع مقدس به دیدار با شهید آیت الله رئیسی رفته و ایشان نیز به دلیل اهمیت این موضوع، موافقت خود را اعلام می‌کنند و دبیرخانه آن تشکیل می‌شود.

دبیر این یادواره شهدا ادامه داد: از جمله اهداف برگزاری این یادواره می‌توان به عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای جبران کم‌کاری‌های صورت گرفته در گردآوری وقایع دوران اسارت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای اسارت و معرفی آنها به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت، تبیین و الگوگیری از الگوهای هویتی شهدا در عصر حاضر و همچنین تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدای در غربت اشاره کرد.

به گفته جلال دوست، ۱۸۳۲ نفر شهید غریب در اسارت در کشور وجود دارد که سهم استان از این تعداد، ۱۶ شهید است.

انتهای پیام