بین الملل

برگزاری مراسم جشن باشکوه نیمه شعبان در تاجیکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه در دوشنبه، مراسم جشن باشکوه نیمه شعبان و سالروز با سعادت امام زمان (عج) با حضور سفیر، اعضای سفارت، جمع زیادی از ایرانیان مقیم تاجیکستان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد.

این مراسم شادی و سرور با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و با برنامه مولودی‌خوانی، اجرای دکلمه توسط دانش‌آموزان مجتمع آموزشی سفارت و مسابقات پرسش و پاسخ ادامه یافت.

 در این مراسم معنوی «محمدتقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج)، به بررسی ابعاد مختلف شخصیتی منجی عالم بشریت پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های یاران امام عصر (عج) و شباهت آن با یاران امام حسین (ع)، گفت: آنچه را که در طول تاریخ شاهد بوده ایم، جدال حق و باطل است. باطل تزویر و انحراف را نشان می‌دهد و حق تکیه بر وجود و ژرفای امام (ع) دارد و این دو همیشه رو در روی هم قرار می‌گیرند.

سفیر ایران با اشاره به جایگاه حق در قرآن مجید، تصریح کرد: قرآن حق را به آب تشبیه کرده است و کف‌ها و حباب‌های آب را به باطل؛ زیرا آب با یک موج می‌تواند این حباب‌ها را از بین ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تبیین کرد: روزی که حق برای همیشه پیروز می‌شود، روز ظهور امام زمان (عج) است که این باور تمامی مسلمانان و همه ادیان است که با ظهور ایشان در تمام جهان حق به مستضعفان بازگردانده می‌شود.

صابری در رابطه به شرایط ظهور آن حضرت اظهار داشت: زمان ظهور که برسد، طبیعی است امام (عج) نیازمند نیروهایی است که باید با بصیرت باشند؛ بصیرت به راه خود، بصیرت به امام (عج)، بصیرت به ترفندهای دشمن، معرفت به امام و بصیرت به فرهنگ و قانونی داشته باشند و عمل کنند که بر مبنای قرآن است.

وی ادامه داد: لازمه یاری امام زمان (عج) این است که دشمن را بشناسیم، دین خود را بشناسیم، راه و ابزار خود را بشناسیم و عصری را که در آن زندگی می‌کنیم، درک کنیم و باید عنصر محبت و عشق به امام (عج) را در وجود خود تقویت کنیم که لازمه آن جدا شدن از تعلقات دنیوی است.

سفیر ایران «احساس حضور» ، «سنخیت و تطبیق» و «شناخت امام» را سه وظیفه مهم منتظران ظهور امام زمان (عج) برشمرد و ضمن تشریح این سه محور اساسی، تاکید کرد: شناخت امام (ع) آن‌قدر مهم است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.

شایان ذکر است که در پایان این مراسم معنوی سفیر جمهوری اسلامی ایران به شرکت کنندگانی که به سوالات مربوط به دوران حضور و غیبت امام عصر (عج) پاسخ‌های صحیح دادند، جوایزی تقدیم کرد.

این مراسم باشکوه معنوی با ضیافت شام به پایان رسید.

پایان پیام/.

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید