اجتماعی

بازار انسولین چه زمانی به آرامش می‌رسد؟ /واردات ۱.۵ برابری صحت ندارد

رئیس کمیسیون بهداشت اتاق تهران می گوید. “شایعات منتشر شده در مورد واردات 1.5 برابر انسولین به کشور با واقعیت مطابقت ندارد. امسال واردات این محصول نیز کاهش یافته است.

محمود نجفی عرب در مصاحبه با سرگرمی برای همه گفت: اگر انسولین را با توجه به نیاز کشور وارد کنیم ، باز هم مشکلاتی در بازار وجود دارد. این به هیچ وجه به معنای واردات این محصول بیش از نیاز کشور نبود.

به گفته وی ، آمارها نشان می دهد که سال گذشته تعداد انسولین قلم از 15 به 17 میلیون وارد کشور شده است ، طبق مطالعات اخیر ، امسال این تعداد به طور قطع کمتر بود که بیشتر آن به دلیل مشکلات تحریم ها است. ارز و ارز را برمی گرداند.

وی گفت: رئیس کمیسیون بهداشت اتاق تهران از ادامه تخصیص 4200 درام انتقاد کرد. یکی از معایب اصلی این مسیر این است که داروهای تولید داخل فقط ارز دولتی برای مواد اولیه دریافت می کنند اما برخی از داروهای وارداتی آن ارز را به طور کامل دریافت می کنند.

نجفی عرب ادامه داد. “در چنین شرایطی ، واردات دارو برای برخی افراد سودجو سودآور است ، آنها بعضی اوقات این داروهای وارداتی را از طریق قاچاق کالا به خارج از کشور قاچاق می کنند.” بنابراین ، مسئله قاچاق مواد مخدر مسئله خاصی است ، یکی از عوامل اصلی آن ارز 4200 درام است.

به گفته وی ، بخش خصوصی بارها پیشنهاد کرده است که دولت به جای تخصیص این ارز ، به بیمه ها و افراد بیمار کمک کند تا بتواند کمک مستقیم برای از بین بردن احتمال قاچاق مواد مخدر را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت اتاق بازرگانی و صنایع تهران با تأکید بر اینکه احتمال قاچاق انسولین و سایر کالاها وجود دارد ، حتی اگر بیش از حد لازم وارد شود ، گفت: در شرایطی که به دلیل تحریم ها با محدودیت های شدیدی روبرو هستیم. ما در حال وارد کردن دارو هستیم و همچنین مشکلات خود را دارد.

نجفی عرب در پاسخ به این س whetherال که آیا ساخت انسولین با قلم در داخل ایران امکان پذیر است ، گفت: کار به نتیجه خاصی نرسید. اما ما می توانیم ویال انسولین در کشور تولید کنیم ، شرکت های مختلفی در این زمینه کار می کنند.

او ادامه داد. وی افزود: اگرچه انسولین قلم کار را برای بیماران دیابتی بسیار آسان کرده است ، باید توجه داشت که کشور توانایی تولید این دارو را دارد و باید از شرکت های فعال در این زمینه حمایت کرد.

نجفی عرب همچنین در مورد زمان احتمالی عادی سازی بازار انسولین گفت. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دارو برای بیماران دیابتی بسیار قدرتمند است ، به محض شروع التهاب خفیف ، تمایل زیادی به خرید و نگهداری این دارو وجود خواهد داشت که البته دارای پتانسیل طبیعی است. بنابراین ، تا زمانی که این دارو بیش از نیاز کشور تأمین نشود ، در همه داروخانه ها توزیع نمی شود ، تا زمانی که مشکلات مردم به طور کامل برطرف نشود ، شاهد برخی التهابات خواهیم بود که امیدواریم در این زمان با توزیع مناسب منابع باشد. بودن.

انتهای پیام: