عمومی

بارندگی معادل 4 سال طی 4 روز در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از رادیو «آزادی»، علی اکبر محرابیان در ویدئویی که با واحد خبر شبکه ۲۱ سیما پخش شد، افزود. در بلوچستان در مجموع 334 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است. این میزان بارندگی معادل چهار سال بارندگی در این منطقه است یعنی چهار سال بارندگی در چهار روز رخ داده است.

وی ادامه داد: در مدت 20 دقیقه 108 میلی متر بارندگی داشتیم که این حجم از سیل را در شهرستان کنارک ایجاد کرد و در حال حاضر حدود دو هزار خانوار در شهرستان کنارک سیل زده زندگی می کنند.

مهرابیان گفت. وی ادامه داد: اولین قدمی که باید برداریم این است که شرایط را در اسرع وقت فراهم کنیم، با حجم زیادی از پمپ های کف می توانیم آب را از خیابان ها به داخل خانه ها پمپاژ کنیم. این رویدادها از روز سه شنبه آغاز شد. دربعدازظهر. ” پیش بینی می کردیم امشب حداقل صد دستگاه پمپ به منطقه ارسال شود که فردا شاهد انتقال آب از منازل و خیابان های خارج از شهر باشیم.

اشاره کرد. سوال بعدی برای مردم مایه آرامش است که به دستور استاندار محل مناسبی برای سرپناه های موقت هستند. بدن: مجهز است بخشی از این سایت ها است اکنون: توسط انسان استفاده می شود، اما اکثر آنها هنوز استفاده نشده اند.

وزیر نیرو اعلام کرد. «در حال حاضر بیم آن است که خانه های خشت و گلی که استحکام قابل توجهی ندارند، از این بارندگی ها و میزان آب انباشته شده در حیاط ها و پارک ها ببارد. از ساکنان منطقه خواست تا این خانه ها را ترک کنند تا به زودی مستحکم شوند.

آقای مهرابیان گفت. «کارهای خوبی در منطقه در زمینه آب و برق انجام شده است. سیستان و حدود 300 روستا در جنوب استان بلوچستان داشتیم که برق نداشتند، امکان برق رسانی وجود نداشت. اکنون: این تعداد به پنج روستا رسیده است.

وی افزود: در حوزه آب مشکل خاصی نداریم، اقلامی مانند پتو، فرش، وسایل منزل باید تهیه شود.

مهرابیان درباره اسکان سیل زدگان گفت. متأسفانه من در این مورد مطمئن نیستم، زیرا بسیاری از اسکان در مکان های برنامه ریزی شده استقبال نکردند.

او ادامه داد. گروه‌های جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای ساخت کانکس‌های موقت کرده‌اند. از مردم می‌خواهیم که موقتاً جابه‌جا شوند».

وزیر نیرو به حدود دو هزار خانوار اشاره کرد. کمتر از 500 خانواده از پناهگاه اضطراری استقبال کردند و برخی به خانه اقوام و حتی روستاهای مجاور رفتند.

مهرابیان تصریح کرد. مردم نباید در خانه های ناامن زندگی کنند.