عمومی

این تازه نصف لیست یحیی بود!

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در آخرین گفت و گوی خود با بیان اینکه از سرعت در بازار نقل و انتقالات این باشگاه راضی است، گفت که نیمی از لیستش تاکنون تکمیل شده است. متوجه شدید؟ تنها نیمی از لیست گل های محمدی به این تیم اضافه شده است. به عبارتی با حضور علیرضا بیرانوند از فوتبال اروپا، مرتضی پورعلی گنجی ستاره سرشناس تیم ملی، سروش رفیعی از سپاهان، دانیال اسماعیلی فر، گئورگ گلیسیانی، محمدمهدی احمدی و چند ستاره جوان دیگر تجلیل می شود. این تیم تنها نیمی از لیست مربیگری است و هنوز نیمی از بازیکنان دیگری هستند که درخواست کرده اند. او همچنین گفت که می خواهد دو مهاجم دیگر تیمش را حرفه ای کند. در واقع مشخص نیست چرا یحیی این همه بازیکن را به لیست اضافه کرده است. از سوی دیگر ستارگانی چون وحید امیر، امید عالیشان، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمت و همچنین بازیکنانی چون مهدی عبدین، علی نعمت، حامد پاکدل، احمد گوهنر نیز در این بازی حضور دارند. افرادی مانند سیدجلال حسینی، علیرضا ابراهیمی، رامین رضایان، احسان پهلوان، عیسی القطری، محمد شریفی، منوچهر صفروف، وحدت حنان اف، شیرزد تمیرف، حامد لکی و… آنها می دانند فصل آینده در کدام تیم بازی خواهند کرد یا در زندگی حرفه ای آنها چه اتفاقی می افتد.

یحیی می گوید این تیم با استعداد و ستاره ای که ایجاد شده است تنها نیمی از آرزوهای اوست. بعد باید از گل محمدی پرسید. او در لیگ بی کیفیت ایران که به این همه ستاره دیوانه نیاز دارد و فقط منتظر است چند بازیکن به تیمش اضافه شود تا نیمی دیگر از تیمش را پر کند، قرار است چه کند؟ لیست؟ بدون اینکه نیمی دیگر از لیست یحیی جذب مدیران باشگاه شود، یعنی حالا که پرسپولیس آن همه بازیکن درجه یک را در اختیار دارد، باید منتظر باشیم تا مثلاً یکی از سریع ترین لیگ های لیگ برتر ثبت شود. پرسپولیس قبل از رسیدن به هفته بیست و پنجم جام را بگیر. قهرمانی ایران با همین تیم که نیست، قهرمانی آسیا دور نیست. بنابراین هیچ بهانه ای از سوی کادرفنی ترمیم شده پرسپولیس در طول فصل پذیرفته نمی شود. با تمام این اوصاف جای تعجب دارد که اگر پرسپولیس نتواند از سد رقبای ضعیفی چون سپاهان عبور کند، باز هم شاهد بهانه گیری هستیم.

در فوتبال حرفه ای، باشگاه های بزرگ با بازیکنان بزرگ قرارداد می بندند، این یک اصل کلی است، اما توانایی تیم برای درخواست یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. از طرفی ستاره های جذب شده که قطعاً می خواهند به تیم ملی برسند، توانایی نشستن روی نیمکت ذخیره ها را در ذهن خود ایجاد کرده اند یا نیمکت سرخپوشان متشنج و با تنش شدید خواهد بود؟ فصل 22؟

پرسپولیس در این فصل می تواند رکورددار قهرمانی باشد، تیمی بدون شکست در قهرمانی. حتی بردن یک تساوی با این همه ستاره یک چالش برای کادرفنی است. یحیی باید برای آینده برنامه داشته باشد، زیرا او نمی خواهد اتفاقات فصل گذشته را که محبوبیتش به شدت کاهش یافته بود، تکرار کند. او یک مربی و سیاستمدار باهوش است، به طوری که برای ماندن و موفقیت حتی از دوستان و دستیارانش می گذرد و کادر خود را حرفه ای می کند.

251 251: