بین الملل

انتقاد آلمان از طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو

سفیر آلمان در اراضی اشغالی در سخنانی از طرح اصلاحات قضایی دولت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نوشته روزنامه القدس العربی، استفان زایبرت، سفیر آلمان در اراضی اشغالی در سخنانی در این باره گفت: استقلال دستگاه قضایی یکی از اصول دموکراسی است و آلمان اختلافات در اسرائیل بر سر برنامه اصلاحات قضایی را زیر نظر دارد.

وی افزود: ما علاقه زیادی به حفظ «دموکراسی» اسرائیل داریم؛ چراکه این «دموکراسی» بخش مهمی از دلیل احساس تعهد ما به اسرائیل است.

زایبرت ادامه داد: دموکراسی مهم‌تر از قدرت موقت اکثریت منتخب است.

وی اظهار کرد: همچنین حفظ حقوق اقلیت‌ها و تعادل لازم میان نیروها و احزاب مطرح است و در اینجا است که نقش دستگاه قضایی مستقل مشهود خواهد بود.

طرح اصلاحات قضایی ارائه شده توسط کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منجر به جنجال و تظاهرات در اراضی اشغالی شده است و این طرح همچنین صدای هم پیمان اصلی این رژیم یعنی آمریکا را نیز درآورده است.

هدف از اصلاحات یاد شده، این است که به کنست این اختیار داده شود که بتواند مصوبه‌های دادگاه عالی را با اکثریت عادی لغو کند و همچنین سیاستمداران در انتصاب قضات نفوذ بیشتری پیدا خواهند کرد.

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است» و علاوه بر این، درها را برای متحدش “آریه ادرعی” (رهبر حزب شاس) باز می‌کند تا با وجود محکومیت او به کلاهبرداری مالیاتی و سرقت، برای بار دوم تصدی یک وزارتخانه را برعهده بگیرد. اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام