بین الملل

آلمان بازگشت نظامیانش به افغانستان را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه ، آنگرت کرامپ کارنبوئر ، وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه با بازگشت سربازان آلمانی به افغانستان ، از طالبان خواست تا از پیشروی در شهر قندوز افغانستان ، جایی که نیروهای آلمانی به مدت یک دهه در آنجا مستقر شده اند ، جلوگیری کنند.

به گزارش رویترز ، آلمان تعداد زیادی از نیروهای خود را در افغانستان مستقر کرده است و بیشترین تلفات در شهر قندوز افغانستان پس از جنگ جهانی دوم بوده است.

با خروج نیروهای خارجی از افغانستان ، طالبان پیشروی خود را در این کشور تسریع کرده و در چند روز گذشته سه مرکز استان از جمله قندوز را تصرف کردند.

آنجرت کرامپ کارنبوئر در توییتر خود نوشت: “گزارش های قندوز در مورد کل افغانستان تلخ و دردناک بود.”

“آیا جامعه و پارلمان آمادگی اعزام نیرو به جنگ و ترک تعداد زیادی از سربازان را حداقل برای نسل دیگر دارند؟” اگر نه ، بیرون رفتن با شرکا هنوز تصمیم درستی است. “

برخی از اعضای حزب کارنبوئر از نیروهای آلمانی خواستند تا علیه طالبان مداخله کنند ، اما وزیر دفاع گفت که شکست طالبان نیاز به یک کارزار طولانی و دشوار دارد.

کرامپ کارنبوئر پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را متهم به تضعیف عملیات در افغانستان کرده بود. وی گفت: “توافق ناموفق ترامپ با طالبان آغاز پایان بود.”

با ادامه درگیری ها در افغانستان به موازات اعلام خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور ، یک رسانه آلمانی گزارش می دهد که برلین در حال مذاکره محرمانه با نمایندگان طالبان است.

به گزارش دویچه وله به نقل از شبکه ZDF و روزنامه آلمانی بیلد ، نمایندگان دولت آلمان هفته گذشته در دوحه با نمایندگان طالبان دیدار کردند.

این دیدار در حالی صورت گرفت که آلمان به دنبال تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهای خود از افغانستان پس از 20 سال اشغال ، حضور نظامی خود در افغانستان را متوقف کرد.

در اوایل ماه جولای ، خبرگزاری رسمی آلمان گزارش داد که برلین آخرین نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و ماموریت آلمان در افغانستان رسما به پایان رسیده است.

پیش از این وزیر دفاع آلمان در راه افغانستان اعلام کرده بود که نیروهای آلمانی باید تا 11 سپتامبر 2021 همزمان با سایر نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

ارتش آلمان به همراه دیگر اعضای ناتو از زمان جنگ ائتلاف به رهبری آمریکا علیه طالبان در افغانستان بوده است.

ایالات متحده و ناتو پس از 20 سال بدون هیچ گونه امنیتی از افغانستان خارج می شوند. در ماه های اخیر ، شبه نظامیان طالبان اکثر شهرها و روستاهای این کشور را تحت کنترل خود درآورده اند.

در همین حال ، منابع محلی در قندوز سرپل گزارش دادند که طالبان ادارات دولتی این دو ولایت را تصرف کرده اند.

پس از حمله طالبان ، آب و برق شهر قندوز قطع شد و برخی از بازارهای محلی به دلیل جنگ سوزانده شد.

طالبان پیش از این ادعای کنترل ولایت نیمروز را داشتند.

انتهای پیام: