فرهنگ و هنر

امیرالمؤمنین(ع) امام انسانیت – سرگرمی برای همه

به طور خلاصه می توان گفت که حضرت علی (ع) امام انسانیت ، عدالت ، اخلاق ، تلاش ، نظم ، فداکاری ، جهاد و دفاع از اسلام بود.

به گزارش سرگرمی برای همه ، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب سید ابوالحسن نواب در مقاله ای روزنامه ایران: او نوشت: “حضرت علی (ع) را باید” امام بشر “نامید. امام که اول مرد بود. از نظر او ، فقط یک شخص می تواند وجود داشته باشد ، صرف نظر از نژاد ، رنگ ، مذهب یا ملیت. هنگامی که مالک اشتر عامل فرمانده وفادار در مصر شد ، فرمانده وفادار (ع) به او گفت: “ای مالک ، مردمی که در مصر هستند یا دین تو هستند یا همدم آفرینش تو.” یعنی حتی اگر آنها مسلمان و همفکر نباشند ، انسان هستند ، باید مورد توجه قرار گیرند. یا در جای دیگر گفتند: “اگر خلخال مورد ظلم و ستم یک زن یهودی قرار گیرد ، بهتر است او از غصه بمیرد.” این کلمات نماد این است که حضرت علی (ع) “امام عدالت” است. به همین دلیل ، 14 قرن پس از شهادت وی ، مسیحیان بهترین کتاب را درباره اولین امام شیعه نوشتند. جورج الارد ارداد کتابی به نام “امام علی صدای عدالت بشری است” درباره امیرالمومنین صدای عدالت بشری می نویسد. یعنی 14 قرن پس از دفاع ، امیرالمومنین (ع) نگاه نجیب و انسانی خود را حفظ کرد و امیرالمومنین امام بشر است. از آغاز تا پایان نهج البلاغه ، فریاد حضرت علی (ع) پیگیری عدالت ، حمایت از حقوق بشر است.

امیرالمومنین در مدت پنج سال کوتاه حکومت خود نامه های متعددی به کارگزاران خود نوشت و بر مراقبت از محرومان ، ستم ، جدایی از اشراف تأکید کرد تا با قدرتمندان ، قدرتمندان ، حیله گری اشتباه گرفته نشود. او به مقامات گفت. ما نباید از مردم دور باشیم. لازم نیست پشت میزهای رنگارنگ بنشینید. شما نباید از پاسخگویی به محرومان طفره بروید ، بلکه باید برای محرومان غمگین شوید. این دولت ، این موقعیت و این موقعیت شکار شما نیست. این راهی برای خدمت است ، نه راهی برای کسب درآمد ، قدرت طلبی ، نقض حقوق بشر.

فرمانده وفادار (KHAON) دریغ نکرد که به مأموران و رهبران وقت مشاوره دهد ، وقتی دولت واضحی برای دفاع نداشت نمی توانست نظم آشکار دولت را حفظ کند. او حتی هنگامی که شورشیان می خواستند خلیفه مسلمان ، عثمان را ترور کنند ، فرزندان خود را برای دفاع از او فرستاد و او از مشورت با خلیفه اول و دوم دریغ نکرد. اگرچه دولت حق او بود ، اما اکنون که دیگران این کار را به دست گرفته اند ، او با انتقام ، آزار و تحرکات و جنبش های غیر منطقی نظم جامعه اسلامی را نقض نکرده است. امیر م theمنان (KHAON) امام سفارش هوش ، منطق بود. این فرمانده وفادار نظم عمومی را حفظ کرد و سرانجام وقتی با اصرار مردم دولت را پذیرفت ، گفت: “اگر خواست شما نبود ، من شتر را بر گردن او می گذاشتم. «

امیرالم theمنین (KHAON) لحظه ای در زندگی شخصی خود از کار یا تلاش خود فروگذار نکرد. حتی امروز ، 1400 سال بعد ، وقتی به مدینه سفر می کنیم ، منطقه ای به نام ابرعلی وجود دارد. یعنی چاه هایی که امیر المومنی با دستان مبارکشان حفر کرد ، باعث ایجاد شغل ، شغل شد. فرماندهان وفادار لحظه ای در شغل ، فعالیت و تلاش خود متوقف نشدند.

حضرت علی (ع) “مرد میدان جهاد” بود ؛ وقتی اسلام حمله کرد ، وی به همراه رسول خدا مانند یک سرباز فداکار تا زمان مرگ از اسلام دفاع کردند و در جبهه جهاد از اخلاق و مراقبت دفاع کردند. . آنها فراموش نکردند. در نبرد با عمرو بن عبدود ، هنگامی که او به صورت فرمانده کل قوا وفادار تف کرد ، آنها از سینه او برخاستند تا قتل در آن لحظه از خشم شخصی نباشد. جدا شده.

هنگام بازگشت از جنگ صفین ، هنگامی که از حضرت علی (ع) در مورد تعالیم الهی (قضا و قدر) سال شد ، وی با خونسردی به سerال کننده پاسخ داد. سپس دیگران به فرمانده مومنان گفتند: “چه زمانی این پاسخ است؟” او گفت. “جنگ ما بیان حقیقت و دانش الهی است.” “بنابراین ، در یک کلام می توان گفت که حضرت علی (ع) در اسلام امام حفاظت از بشریت ، عدالت ، اخلاق ، تلاش ، نظم ، فداکاری ، جهاد و اسلام بود.”

انتهای پیام: