حوادث

افزایش کمک‌های شهرداری تهران به زلزله‌زدگان خوی با مصوبه شورای شهر

شهردارتهران با اشاره به آغاز کمک‌های شهرداری تهران به مردم زلزله زده خوی از سه روز پیش گفت: با مصوبه کمک ۱۵ میلیارد تومانی شورا کمک به مردم زلزله زده خوی بیشتر خواهد شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب بیست و ششمین شنبه امید و افتخار، گفت: امروز توفیق داریم ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را آغاز کنیم که در مناطق مختلف ساخته می‌شود اما ۱۱۴۰ واحد آن در منطقه ۱۹ ساخته می‌شود. به لطف الهی شرایط به سمتی است که در همین منطقه ساخت مسکن برای پرسنل آتش نشانی محقق خواهد شد. این موضوع از سال گذشته آغاز شده و تحت عنوان قرارگاه جهادی مسکن هدف گذاری انجام شده تا سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود. در حقیقت شهرداری تهران در این راستا تسهیلات ایجاد می‌کند، یا با مواجهه فعال این نیاز اساسی مردم را به گونه‌ای مدیریت می‌کنند که انبوه سازان نیز وارد این عرصه شوند.

وی افزود: امروز ظرفیت‌هایی را فعال کردیم و بالغ بر ۳۰ هزار مسکن در حال ساخت است. کاری که آغاز شده تحول و رونق را در مناطق مختلف تهران به همراه خواهد داشت. این کار آغاز شده و یک سال و نیم آینده خروجی ساخت مسکن‌ها مشخص خواهد شد. ۷۱ هزار واحد نیز در نوبت دریافت پروانه است.

زاکانی ادامه داد: با آغاز ساخت این واحدهای مسکونی فعالیت در این حوزه برای سال آینده تشدید خواهد شد و در منطقه ۱۹ موقوفه مروی ۴۰۰۰ واحد مسکونی خواهد ساخت و این واحدهای مسکونی تحت عنوان مسکن الگو با تمام سرانه‌های هفتگانه ساخته و تحویل افراد خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر کمک ۱۵ میلیاردی به مردم زلزله زده خوی گفت: در حال حاضر ناظر به تمام وقایع ایران بخشی از تلاش ما به رفع آلام مردم اختصاص پیدا می‌کند همانند موضوع آبادان و سیل امامزاده داوود که حضور فعالی داشتیم.

وی تاکید کرد: از سه روز قبل در خوی حضور جدی داشتیم و کمک کردیم و مصوبه امروز شورا در قالب تشدید این کمک‌ها می‌تواند زمینه بهتر خدمت را فراهم کند و در حال حاضر سه الی چهار مجموعه ما درگیر زلزله خوی هستند.

انتهای پیام