اجتماعی

ابراز همدردی کشورهای آمریکای لاتین با زلزله‌زدگان ترکیه

کشورهای حوزه آمریکای لاتین با انتشار پیامی جان باختن شماری از شهروندان ترکیه در زلزله روز دوشنبه را تسلیت گفته و با بازماندگان ابراز همدردی و همبستگی کردند.

به گزارش سرگرمی برای همه، وزارت امور خارجه کلمبیا در پی وقوع زمین‌لرزه در مناطق جنوب شرقی ترکیه با انتشار پیام همدردی اعلام کرد: دولت کلمبیا مراتب تاسف و تاثر عمیق خود را از تلفات غیرقابل جبران جانی زلزله و پس لرزه‌ها ابراز می‌دارد.

– برزیل

“لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا”، رئیس جمهوری برزیل نیز در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن ابراز نگرانی و دنبال‌ کردن این فاجعه دردناک، نوشت: برزیل همبستگی خود را با مردم دو کشور (ترکیه و سوریه)، خانواده قربانیان و تمام کسانی که به نوعی آسیب دیده‌اند، اعلام می‌دارد.

– ونزوئلا

وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز در حساب توئیتر ضمن عرض تسلیت به مردم ترکیه و سوریه، اعلام کرد: آماده ارائه کمک فوری به مناطق خسارت‌دیده هستیم. برای بهبودی سریع مجروحان دعا می‌کنیم.

– اکوادور

دولت اکوادور نیز با انتشار پیام تسلیت، اعلام کرد: زلزله بسیار شدید صبح امروز ترکیه، تکان‌دهنده بود. با خانواده‌های قربانیان این زلزله اعلام همبستگی می‌کنیم.

– کوبا

“برونو رودریگز پاریلا”، وزیر امور خارجه کوبا نیز با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: غم و اندوه عمیق و همبستگی خود را با مردم و دولت ترکیه ابراز می‌کنم. به خانواده و بستگان قربانیان تسلیت می‌گویم.

– مکزیک

“مارسلو ابرارد”، وزیر امور خارجه مکزیک نیز اظهار داشت: به مردم ترکیه بابت تلفات جانی ناگوار ناشی از زلزله در جنوب این کشور تسلیت می‌گوییم. در این روزهای دشوار مراتب همبستگی خود را با شما ابراز می‌داریم.

– پاراگوئه

وزارت امور خارجه پاراگوئه هم در پیامی ضمن تسلیت صمیمانه خود به دولت و ملت ترکیه، برای بهبودی مجروحان ابراز امیدواری کرد.

– جمهوری دومینیکن

“روبرتو آلوارز”، وزیر امور خارجه جمهوری دومینیکن در توئیتر نوشت: به مردم و دولت کشور برادر ترکیه بابت تلفات جانی و خسارات مادی در زلزله جنوب این کشور تسلیت می‌گویم.

– آرژانتین

“سانتیاگو کافایرو”، وزیر امور خارجه آرژانتین در توییتر با مردم ترکیه و سوریه ابراز همدردی و با خانواده قربانیان اعلام همبستگی کرد.

– شیلی

دولت شیلی نیز در پیامی ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله در ترکیه و سوریه اعلام کرد: شیلی همبستگی خود را با قربانیان زمین لرزه استان‌های جنوبی ترکیه و شمال سوریه، اعلام می‌دارد. امیدواریم مصدومان هر چه زودتر بهبود یابند و مفقودان نجات پیدا کنند.

– بولیوی

دولت بولیوی با انتشار پیامی ضمن اعلام همبستگی با مردم ترکیه و سوریه، مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های جان‌باختگان زلزله امروز اعلام کرد.

– پرو

وزارت امور خارجه پرو در پیامی با مردم ترکیه و سوریه همبستگی و با خانواده قربانیان و زلزله‌زدگان ابراز همدردی کردند.

به گزارش آناتولی، روز گذشته (دوشنبه) دو زلزله‌ بزرگ شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش واقع در جنوب شرق ترکیه را لرزاند.

انتهای پیام