علمی و پزشکی

اعلام آمادگی سازمان پزشکی قانونی برای صادرات دستگاه هموژنایزر

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از آمادگی برای صادرات همجنس گرایان ساخت داخل و راه اندازی نمایشگاه خودرو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از میزان عباس مسجدی، صبح امروز یکشنبه 15 آذرماه در جریان امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور طهرانچی رئیس این دانشگاه در سالن اجتماعات وی از ریاست این سازمان با تبریک هفته بسیج و خدمات و برکات آن در طول انقلاب اسلامی با اشاره به تاریخچه و قدمت پزشکی قانونی گفت: علم و از سال 1301 فعالیت علمی پزشکی قانونی به طور رسمی در کشور آغاز شد.

او اضافه کرد: «پزشکی قانونی تا سال ۱۳۷۲ به عنوان اداره اصلی وابسته به قوه قضائیه فعالیت می کرد، اما پس از آن با تصویب قانون تشکیل این سازمان در مجلس شورای اسلامی، پزشکی قانونی به عنوان یک سازمان مستقل وابسته به قوه قضائیه به فعالیت خود ادامه داد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به وظایف و خدمات پزشکی قانونی در جمهوری گفت: قانون پنج وظیفه برای سازمان تعریف کرده است که سه وظیفه آن در حوزه آموزش و پرورش است. تحقیق است و این بدان معناست که قانونگذار می دانسته است که سازمانی بر اساس فعالیت علمی پژوهشی ایجاد می شود و باید پیوسته برای ارتقای علمی تلاش کند.

او ادامه داد. ضمناً دو مسئولیت نیز مربوط به حوزه تخصصی و خدماتی است و در این سازمان کلیه مسائل پزشکی که جنبه قانونی دارد بررسی و حل می شود.

مسجدی با اشاره به اهمیت و جایگاه نتیجه گیری پزشکی قانونی در تعیین تکلیف پرونده های قضایی، تاکید کرد: به طور متوسط ​​سالانه 2.5 میلیون پرونده قضایی در پزشکی قانونی بررسی می شود و به عبارتی حدود یک سوم پرونده های قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد. توسط این سازمان ارجاع داده می شود و امروزه نتیجه گیری پزشکی قانونی در بسیاری از پرونده های قضایی به عنوان رئیس بیان پذیرفته شده است.

وی با تاکید بر توسعه و پیشرفت پزشکی قانونی در 20 سال اخیر گفت: با عنایت به پیشرفت چشمگیر پزشکی قانونی که با تلاش و کوشش کارشناسان این سازمان حاصل شده است، نتیجه گیری کارشناسی پزشکی قانونی در کشور: اجرای عدالت، اتخاذ تصمیم مناسب و قضاوت دقیق از عناصر ضروری برای تکمیل دانش قاضی محسوب می شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد. در حال حاضر 465 مرکز پزشکی قانونی در جمهوری فعالیت می کنند که به افرادی که در چهار حوزه تخصصی معاینه، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم خدمات این سازمان مربوط به حوزه تحقیقات بالینی است، گفت: در زمینه معاینات پزشکی بیش از 40 نوع خدمات به افراد ارائه می شود که بیشتر آنها مربوط به معاینه درگیری است. و قربانیان تصادف علاوه بر این خدمات روانپزشکی، سرپرستی، معافیت از مجازات، سقط جنین قانونی، تغییر جنسیت و … نیز در این زمینه گنجانده شده است.

مسجدی بیان کرد. «در بخش کمیسیون‌های تخصصی پرونده‌های روان‌پزشکی، علل فوت و خطاهای پزشکی بررسی می‌شود و هر اقدامی که منجر به تخلف در حوزه پزشکی شود، در این زمینه مطرح می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه های تخصصی این سازمان گفت. با جدیدترین دانش روز دنیا، زیرا در اکثر موارد امکان ارائه نظر کارشناس پزشکی قانونی را با آزمایشات تخصصی فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه تحلیل و بررسی صحنه جرم نیز از دیگر بخش‌های تخصصی و مهم این سازمان است. خدمات سازمان اما در عین حال یکی از مهمترین و به نوعی تخصصی ترین واحدهای سازمان است و سالانه به طور متوسط ​​80 هزار جسد با جنبه پزشکی قانونی به پزشکی قانونی ارسال می شود. علت مرگ را پیدا کنید

مسجدی همچنین با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه های آموزشی و پژوهشی خاطرنشان کرد. سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه به فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود که دانشجویان زیادی در رشته هایی مانند حقوق، پرستاری، مامایی، پزشکی و بسیاری از مشاغل دیگر مانند روانپزشکی، طب کار، جراحان مغز و اعصاب و بینی – گوش و حلق و بینی نیز می گیرند، دانشگاهی بزرگ محسوب می شود. دوره های آموزشی در این سازمان

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی نوعی پژوهش آموزشی و علمی آمیخته با مراکز علمی کشور است، گفت. علاوه بر این، داده های تحقیقاتی موجود در سازمان کاملا منحصر به فرد است و در هیچ جای دیگری جز سازمان قابل دسترسی نیست، به عنوان مثال داده های مربوط به قربانیان حوادث رانندگی یا آسیب های اجتماعی.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور حضور پزشکی قانونی در بحران ها و تصادفات دسته جمعی را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و گفت: و علت مرگ قربانیان آن حوادث را بیابند. حوادثی مانند سیل، زلزله، سقوط هواپیما و غیره. در تمامی آنها پزشکی قانونی بدون کوچکترین اشتباهی در شناسایی و روشن شدن علت فوت ابهامات موجود را برطرف کرد.

وی با اشاره به سوال صلاحیت علمی این سازمان گفت: در پزشکی قانونی این موضوع با جدیت دنبال می شود و امروز پزشکی قانونی ایران در خط مقدم منطقه قرار دارد.

مسجدی با اشاره به تلاش این سازمان برای ارتقای جایگاه علمی و تلاش برای بومی سازی و ساخت تجهیزات لازم گفت: تولید کیت های ژنتیک با بالاترین استانداردها انجام شد و هم اکنون ایران پنجمین کشور جهان در تولید کیت های ژنتیکی در این سطح کیفی است و این نشان دهنده توان علمی بالای پزشکی قانونی ایران است.

او اضافه کرد: کیت های تولید شده در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی علاوه بر صرفه جویی ارزی قابل توجه برای سازمان، قابل استفاده در سایر آزمایشگاه های دولتی و خصوصی فعال در زمینه ژنتیک است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد. از دیگر محصولات این سازمان در زمینه تجهیزات، هموژنایزر بود که با آخرین استانداردها ساخته شده بود و اگر تشریفات اداری نبود، آماده صادرات بودیم. دستگاه به کشورهای دیگر

وی با تاکید بر اینکه حرکت علمی و بومی سازمان تجهیزات در سازمان متوقف نشده است، از افتتاح دستگاه نمونه برداری خودکار تولید داخل در آینده نزدیک خبر داد.

مسجدی با اشاره به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی و خوشحالی از امضای تفاهم نامه مشترک آموزشی و پژوهشی پزشکی قانونی و دانشگاه آزاد اسلامی، ابراز امیدواری کرد که اجرای این تفاهم نامه به آموزش و پژوهش و سایر زمینه های مشترک کمک کند. نتایج خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد برای تأسیس دانشکده پزشکی قانونی

در ادامه این نشست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای دانشکده های موضوعی زیادی است و این آمادگی وجود دارد که با همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور دانشکده پزشکی قانونی راه اندازی شود.

او اضافه کرد: این دانشکده می تواند زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران تأسیس شود که در آن رشته هایی مانند پزشکی، حقوق و حتی جامعه شناسی تدریس می شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک هفته بسیج و برشمردن فعالیت ها و خدمات آن در جامعه، تصریح کرد: سطحی می گوید: دیگران می خواهند مغز را تصاحب کنند تا نتیجه اش اشغال کشورها باشد.

وی با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر در کشور گفت. «آنچه در 70 روز گذشته در کشور شاهد بودیم، خشم کشورهای غربی به ویژه آمریکا را برانگیخت زیرا از آنجا شلیک شد و نشان داد. اوج عصبانیت و شجاعت او در این راه.

طهرانچی اقتدار نهادهای علمی را در مدیریت چنین فضایی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: پزشکی قانونی از آن موسساتی است که خیلی به آن مراجعه می کنند و وقتی در رویدادهای مختلف به شما مراجعه می کنند یعنی مردم پذیرفته اند؛ اختیارات سازمان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: هر چه در پاسخگویی به مراجع مردم قوی‌تر، عاقل‌تر و دقیق‌تر باشید و علم را از شبه‌علم، منطق را از غیرمنطقی و اخبار واقعی را از اخبار جعلی جدا کنید، جایگاه و مقبولیت در بین مردم بیشتر می‌شود.» در حال پیشبرد است و این بسیار مهم است.

او اضافه کرد: «امروز با خبرسازی می خواهند فضای کشور، فرهنگ مردم را کنترل کنند، اما اینکه مردم هر روز مشغول پزشکی قانونی هستند و دقت شما را در عمل می بینند و می پذیرند، آبرویی می آفریند که من به این دلیل هستم. . من به شما تبریک می گویم و امیدوارم این اعتبار و مقبولیت برای سازمان پایدار بماند.

طهرانچی با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک و موضوع فناوری های علمی افزود: روندهای فناوری باید به نفع مردم و به نفع مردم باشد نه برای حفظ قدرت». بنابراین آنچه ما را به هم پیوند می دهد نه دانشگاه است و نه پزشکی قانونی، بلکه امید اصلی مردم و جامعه است.

وی با اشاره به تمایل دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با سازمان پزشکی قانونی کشور به نفع مردم افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در ۴۵۰ شهر کشور پردیس دارد و بیش از ۲۲ هزار هیات علمی دارد. اعضا، 321000 معلم و 1200000 دانش آموز 38 درصد از سیستم آموزشی کشور را پوشش می دهند.

انتهای پیام