استان ها

اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید/ رشد اقتصادی با تداوم تحریم ها هم محقق می شود

به گزارش سرگرمی برای همه از تبریز، سید مسعود میرکاظمی ظهر امروز در جمع مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار داشت. در محل کار. ” برای رشد.

معاون رئیس جمهور افزود. مسئولان منطقه باید با افزایش اختیارات مناطق و تامین منابع، مسئولیت ارتقای شاخص های کلان مناطق را بر عهده بگیرند.

او اعلام کرد. ما تصور بودجه ای از مناطق نداریم. بودجه باید از برنامه حمایت کند. این برنامه مشکلات را حل می کند، حسگرهای کلان کشور را بهبود می بخشد.

میرکاظمی با بیان اینکه حجم نقدینگی در 8 سال گذشته 8 برابر شده است، گفت. با وجود این افزایش نقدینگی، شاهد رشد اقتصادی نزدیک به صفر و 50 درصد بوده ایم.

او اضافه کرد. وی ادامه داد: سطح متوسط ​​درآمدها در کشور پایین است، سطح درآمدهای آذربایجان شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما با توجه به پتانسیل بالای اقتصادی این استان، قطعا این روند اصلاح خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در 10 سال گذشته که رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر است، مصرف انرژی بسیار افزایش یافته و در بخش گاز نیز از 140 میلیارد مترمکعب به 240 رسیده است. . میلیارد متر مکعب؛ این در حالی است که رشد انرژی باید متناسب با رشد اقتصادی باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد. مدیریت مصرف باید اتفاق بیفتد، شاخص های کلان کشور ارتقاء یابد و اگر بهتر نشد گره کار را پیدا و حذف کنیم.

به میرکاظم اضافه کرد. ما باید نسبت به رسیدگی به موضوعاتی مانند سطح درآمد، نرخ رشد سرمایه گذاری و بهره وری پایین که ارزش افزوده ای ندارند، حساس باشیم.»

او اضافه کرد. باید تغییرات اساسی در گرایش های گذشته ایجاد شود؛ برخی از نکاتی که نادیده گرفته شده، حاشیه سازی شده باید در متن گنجانده شود و حاشیه های جزئی که در متن آمده حذف شود».

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت. ما منابع زیادی برای استفاده داریم، ما کشور فقیری نیستیم که تصمیمات اتحادیه اروپا و ایالات متحده را به تعویق بیندازیم. چون ما را معطل نمی کنند.

میرکاظمی تاکید کرد. علیرغم تحریم ها برای رشد اقتصادی 8 درصدی تلاش می کنیم؛ باید با کمترین منابع کارآمدترین باشیم.

این مقام مسئول از تغییر اساسنامه صندوق بازرگانی «امید» و در مرحله تصویب دولت خبر داد.

در این جلسه رئیس، معاونین و روسای سازمان مدیریت-برنامه ریزی آذربایجان شرقی گزارش فعالیت را ارائه کردند و به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود پرداختند.

48: