عمومی

اصلاح‌طلبی یا قدرت‌طلبی؟ – سرگرمی برای همه

خداوند در چندین قسمت از قرآن کریم هدف از رسالت پیامبران خود را برای تصحیح روشها و رفتارهای نادرست اعضای جامعه بیان کرده است ، از جمله 1 آیه سوره هود ، آیه سوره نسا ، آیه 1 سوره عرف. گزیده ها و غیره ، امام حسین (ع). با توجه به این سنت پیامبران خدا ، هدف شورش عاشورا دگرگونی ملت اجداد آن (علیهم السلام) بود. ج) اصلاحاتی که در فرهنگ لغت فارسی انجام شده است دارای معانی قابل ستایش است ، از جمله تصحیح چیزی اشتباه. انجام دادن ، خوب آوردن خوب (٢).

مطابق این پیشگفتار ، با این تعریف ، اصلاح طلبی ابزاری است که در آن به افراد برجسته آموزش داده می شود که جامعه را نسبت به انحراف هشدار دهند ، در صورتی که اعضای جامعه یا مقامات دولتی از مسیر خیر خود منحرف شوند ، در مسیر درست هدایت شوند. این وظیفه و رسالت اصلاح طلبان جامعه است که به آنها هشدار دهند ، توجه خود را جلب کنند ، حتی آنها را در مسیر قدرت پیش ببرند اما اصلاح طلب باید خصوصیاتی داشته باشد و اصلاح طلب نیاز به مطالبی دارد که اگر متوجه نشوند یا مورد توجه واقع نشوند ، مقدس مقدس اصلاحات است. او می خواهد گم شود ، به یک طاعون بزرگ برای جامعه و مردم تبدیل خواهد شد. لازم است برای اصلاح طلب دانش و آگاهی کافی از اصلاح طلب که ادعای خیر جامعه و فساد است ، باشد. او باید اهداف بلندمرتبه جامعه را بداند ، دستیابی به رویاهای دست نیافتنی یا ترسیم اهداف اشتباه – هدف گذاری تلاشی عاقلانه یا نادان برای گمراه کردن جامعه است.

اصلاح طلب نیز باید خود را دگرگون کند ، توسعه یابد ، اول از همه مسئله اصلاحات را قبل از او شروع کند ، در خود شرارت ها ، زشتی ها ، کثافت ها ، انکارها و تحریف ها را کشف کند ، آنها را اصلاح کند ، خود را پاکسازی کند تا وقتی که به دیگران راه درست را توصیه می کند نباید مورد انتقاد ، گمراهی ، گمراهی قرار گیرد ، اصلاح طلبان نباید کوته بینانه ، کوتاه بین باشند ، حتی اگر افراد عادی با میل به دستیابی به لذت های زودگذر و اهداف ، تمایل به سعادت و فرار از لذت ها را نداشته باشند ، اصلاح طلبان که در بین متفکران و فرماندهان منافع عمومی را بالا می دانند. در پی رسیدن به اهداف ملی ، به جامعه اجازه نمی دهند از آن منحرف شود. و جامع بودن اعمال و اندیشه های وی بیشتر از این است که اصلاح کننده خود را محدود به اصلاحات در محیط خود ، شهر خود یا محیط جامعه نمی داند بلکه خود را موظف به اصلاح انحرافات در کل جامعه بشری می داند ، او یک اصلاح طلب ، متفکر آزاد است. تعلق فکری به یک جناح خاص سیاسی ، اقتصادی و غیره معصوم است ، زیرا تعلق به یک جناح و طیف خاص ، اصل آزادی ، بی طرفی و صداقت متقاضی را نقض می کند. او را از مأموریت هدایت خیر و رفاه جامعه شستشو دهید.

مفهوم خیرخواهی یک جامعه مقدس از دیدگاه مقدس آن این است که با ذات انسان سازگار است ، مطابق “ذات خدا ، که ماهیت مردان در برابر آنها است” (٣) ، عدالت ، صداقت ، شفافیت ، سعادت سالم ، ظلم و دیکتاتوری علیه مبارزه ، امنیت مبارزه با فساد ، سلامت جامعه و غیره. این خصوصیات عالی انسانی مظاهر نیکی جامعه است که با ذات همه انسانها سازگار است.

متأسفانه ، اصلاح طلبی ، مانند تعدادی دیگر از ویژگی های مقدس جامعه بشری ، زیرا از کنار دروازه های تمدن غربی می گذرد ، به اتحاد شرقی رسید ، تحت تحول قرار گرفت ، معنای متفاوتی گرفت ، حتی با اصل آن مغایرت داشت ، بدون اینکه به ریشه این قدرت توجه کند. اصل این اصلاحات از زمان آفرینش با انسان صورت گرفته است و این امر بر اساس رسالت الهی است که خداوند همواره منتخبان را برای اصلاح جامعه برای جلوگیری از جوامع بشری اعزام کرده است. آنها می دانند که تنها راه ایده و ایده های آنها برای تسلط بر جامعه ، روشنگری اعضای جامعه ، تشویق انقلاب و سپس تغییر سیاست های قیام گسترده و انقلاب برای دستیابی به آن اهداف بود. این کار دشوار و بعضاً غیرممکن بود ، زیرا افرادی مانند Bernstein ، Gizitzkel و Crossland معتقد بودند که گام به گام و اصلاحات اصلاحات ساختار را تغییر می دهند مدیریت نوع یک نوع انقلاب نرم ، یعنی تغییر وضع موجود و مطلوب است. دستیابی به وضع موجود این مبتنی بر تئوری اصلاح طلبان سوسیال دمکرات بود که مبتنی بر روشی غیر از روش معمول بود که منجر به پیروزی تونی بلر در سال 1947 شد ، تا قانون اساسی انگلیس را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه جریان احزاب و جناح ها در ایران اگر زندگی باقی بماند ، در مقاله جداگانه مورد انتقاد قرار می گیرند ، فکر می کنند هیچکدام از آنها به نفع مردم نیست ، هرکدام از آنها یک غرفه برای تجارت باز کرده اند ، اما از آنجا که موضوع اصلاح طلبی است ، در حال حاضر ما تنها هستیم ما این کار را می کنیم متأسفانه اصلاحاتی که در ایران انجام شده است توسط اصلاح طلبان غربی نیز بیشتر درک می شود که از کلمات استفاده می کنند ، با احساسات و عواطف جامعه بازی می کنند ، آرمان های برخی افراد را آراسته می کنند ، اهدافی مانند عدالت ، سعادت ، آزادی و غیره. برای دستیابی به اهداف جناحی ، زیرا همانطور که گفته شد ، اصلاح طلب واقعی ، هرجا که فشار داشته باشد ، هیچ محدودیتی ذهنی و عملی ندارد. هر جا بی عدالتی وجود داشته باشد ، فریاد ، عدالت وجود دارد ، هیچ وابستگی ذهنی به فرد یا جناح خاصی وجود ندارد ، بنابراین کورکورانه به دفاع حمله نمی کند ، ایده فکر ، هرکسی که ریاکاری ، فساد داشته باشد ، به او حمله خواهد کرد. به عبارت دیگر ، تفسیر فساد ، عدالت ، دروغ ، شفافیت ، ظلم ، استبداد و غیره برای او مبهم است ؛ توجیه فشار در یک مکان و عدالت در مکان دیگر مصلحت نیست. اظهار نظر و دیکتاتوری را محکوم کنید ، اگر در کشور خود ، چون راه قدرت را از دست داده است ، با یک فرد فاسد می جنگد ، آن را ظلم تعریف می کند ، و در غرب نیز همین رفتار ، اصل مبارزه و ضد فساد است ، عدالت نیست ، استفاده از زور است اگر پلیس در کشورشان با تعداد کمی از افراد که به دلیل مشکلات اقتصادی خود در خیابانها فشار آورده و یا برانگیخته اند ، برخورد کرده و به اموال عمومی آسیب رسانده است ، برخورد می کند ، آن را فشار ، اتلاف آزادی می نامد و خواستار عدالت می شود. برای دیدن ، در غرب ، یک عمل بسیار منزجر کننده و بدتر از پلیس این کشورها ، نه اینکه مزاحم نشود ، نه به دنبال دموکراسی است ،

اگر تعداد محدودی از مردم کشورش که حتی ثابت شده است با پول غربی و عربی امنیت و رفاه مردم خود را تضعیف می کنند ، بدون حمایت مردم به خیابانها بروند ، مبارزه مردم را علیه دولت و خواستار تغییر قدرت اراده مردم بنامید. شهروند امنیتی که یا برای مبارزه با بی عدالتی به خیابان های آمریکا و کشورهای اروپایی می آید ، می خواهد با فشار باز مبارزه کند ، یا نمی بیند ، یا نمی بیند ، یا نفس نمی کشد ، یا حتی کندو را توجیه می کند و آن را میوه درخت دمکراسی می نامد. نه ، او یک شورشی است اگر فکر کند که هر آنچه از غرب به عنوان وحی فرستاده شده است ، و تمام تلاش او و خود جامعه است تا رنگ و درخشش خود را به غرب ، و یک قدم کوچک به سمت کشور خود و این اقدام مورد تأیید و تعریف غرب است. یا او نباید از ایستادن در کنار غرب امتناع ورزد ، او یک اصلاح طلب نیست ، او غرب را تحسین می کند ، اگر کمی امنیت در غرب وجود داشته باشد ، باید آن را ستایش کند ، آن را یک دستاورد بزرگ جوامع غربی تلقی کند ، اما امنیت مثال زدنی کشورش را تضعیف کند. این امنیت نمی خواهد ، اگر همه تحولات و دستاوردهای ممکن مانند عمران ، نظامی ، خدماتی ، برنامه ریزی شهری ، علم ، پزشکی ، فناوری و غیره هرچند علیرغم تمام تلاش ها و توطئه ها ، کشور خود را می خواهد هرج و مرج بخواهد. محروم کردن و محدود کردن او حساب نمی کند ، مدام از پیشرفت و توسعه غرب تمجید می کند ، پیشرفت کشور و مردم آن را نمی خواهد ، غرب را ضرب و شتم می کند اگر ناآرامی های کشور را یک اراده عمومی برای تغییر دولت و نارضایتی عمومی از دولت بنامد. حمایت از دولت در راهپیمایی های مختلف ، به ویژه در بهمن ، مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی و مانند آن را تأیید دولت توسط مردم نمی داند ، و این که جمعیت عظیم میلیونی محبوب نیست ، محبوب نیست ، محبوب نیست ، بیگانه است ، حتی پیروزی ترامپ از کلینتون کمتر است. دموکراسی و حاکمیت قانون و حضور اکثریت مردم خود در انتخابات پس از انقلاب علی رغم تلاشها و سنگسارها برای جلوگیری از تقلب و امید به انقلاب. او یک هوادار ، یک اصلاح طلب واقعی ، بالاترین هدف جامعه بر اساس منافع و علایق او است و مردم را می فهمد ، توسعه می دهد و خود را مطابق نیاز و مقتضیات آموزش می دهد ، به جامعه و دولت کمک می کند تا در راه رسیدن به اهداف صحیح بایستند. قدرت ، ثروت است؟ این شهرت نیست ، بلکه یک آرزو است ، ابتدا خود را می فهمد ، عدالت ، شمول ، صداقت ، شفافیت ، استقلال ، آزادی ، عدالت را پیاده سازی می کند و بعد همواره دیگران ، جامعه و دولت را فرا می خواند تا از آن مسیر پیروی کنند. در راه رسیدن به هدف مقدس ، جایی که سعادت واقعی ، امنیت و سلامتی مردم است ، او جان و مال خود را فدا می کند تا از نگرانی در مورد اصلاحات واقعی برای جامعه ، تقدیس ، احترام و پیروی از جامعه باشد. در غیر این صورت ، فقط به منظور ایجاد فروشگاهی از قدرت ، سود ، شهرت ، فرصت و ثروت خود ، عنوان تحول را به خود اختصاص می دهد.

پیوندها
1- امام حسین (ع) – بحارالانوار – ج – ص.
فرهنگ – فرهنگ لغت دهخدا – تعریف کلمه اصلاحات
الف – سوره روم شماره 2