ارزیابی وزیرکشور از منع تردد در جاده‌ها در بارش‌های اخیر

احمد وحیدی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از بحران استان کردستان در سنندج گفت. وی گفت: همین شعار همکاری بر اساس قرآن کریم باعث شد ارتش، صلیب سرخ و نیروی انتظامی در برف سنگین کردستان در خدمت مردم باشند. این نشانه یکپارچگی است، این دولت و ملت است.

او اضافه کرد. اتحاد و دلسوزی که در این گونه صحنه ها به وجود می آید، نشان از ظرفیت عظیم دلسوزی و تلاش مشترک در جامعه دارد و شعار تعاون یک شعار انسانی است که همه باید به آن توجه کنند.

وزیر امور داخله با بیان اینکه دست مجاهدان را برای خدمت به مردم می بوسیم، افزود. «سیستم اسلام، نظام اسلامی مشکل یک نفر است، مشکل جامعه است، این ارزش‌های والای انسانی یک ارزش بزرگ است. برو جلو”.

وحیدی با اعلام اینکه کردستان عزیز باید در همه زمینه ها با روحیه همکاری و دلسوز توسعه یابد، ادامه داد. در عرصه توسعه باید از این ظرفیت دلسوزانه و صحنه های بارش برف برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی بارش برف اخیر را نعمت بزرگی در حوزه آب و کشاورزی برشمرد و افزود: بر اساس برآوردها، بارش باران در سال جاری کم پیش بینی می شد، اما آنچه حاصل شد لطف و برکت الهی بود.

وزیر کشور ادامه داد: خالی بودن سدها و عطش کشت و زرع به دغدغه مردم تبدیل شده بود اما بارندگی موجی از شادی را به راه انداخت.

وحیدی خاطرنشان کرد: جنبه دیگر بارندگی های اخیر اقدامات انجام شده در کردستان برای «کمک» به مدیریت اوضاع است. وی افزود: با وجود بارش شدید برف و برودت هوا، به دلیل کنترل خوب و به موقع تردد، حادثه رانندگی خاصی یا خسارات جدی دیگری به وجود نیامده است. در کردستان اتفاق افتاد.» او همچنین بحران را به خوبی مدیریت کرد.

وی خدمات ارائه شده توسط دستگاه های خدمات رسان، امدادگران به ویژه داوطلبان هلال احمر در سال های اخیر را در زمینه کمک به مردم قدردانی کرد و گفت: صدا و سیما و رسانه ها در آگاهی بخشی به خوبی کار می کنند، در حالی که برخی تلاش کرده اند بذر افشانی کنند. . ترس در بین مردم ..

وحید با اشاره به سردی هوا، موارد بی وقفه گاز، نور و آب در شرایط برف سنگین افزود.

وی از همه مسئولان به ویژه استاندار کردستان به دلیل تدبیر و عملکرد خوب در مدیریت بحران تقدیر کرد. مسئولان و ادارات تمام تلاش خود را کردند تا مردم ناراحت نشوند.

وزیر کشور وجود برخی نواقص را که نیاز به اصلاح دارد را ثالث بارش های اخیر دانست. ، ترافیک مشکلاتی داشت، باید آمادگی خود را افزایش دهیم.

وحید سپس اعلام کرد. رایزنی با وزیر اقتصاد برای رفع مشکلات گمرکی، دستگاه ها، وسایل نقلیه که می تواند نیاز بزرگراه ها، شهرداری ها را رفع کند تا برخی از نواقص منطقه در این زمینه برطرف شود.

وی تاکید کرد. وی افزود: باید با تدابیر درازمدت بیشتری برای آینده آماده شویم، به ویژه برای آن دسته از جاده هایی که تردد در آنها سخت است تا مردم در صورت تصادف دچار مشکل نشوند.

وزیر کشور اعمال ممنوعیت تردد در جاده ها در بارندگی های اخیر را بسیار خوب دانست و گفت:

وحید با اشاره به شایعاتی مبنی بر توقف خودروها در مرز باشماق گفت: «بعضی ها می خواستند مشکلات را زیاد کنند، آرامش مردم را از بین ببرند، اما نشد، فصل شود.

وزیر کشور از علمای شیعه سنی کشور برای اطلاع رسانی به مردم در کنار رسانه ها تشکر کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه فرصت شهرداری ها محدود است، افزود. شهرداری نیز برای مردم در خدمت مردم است و همکاری مردم کردستان بسیار ارزشمند و موثر است.

احمد وحیدی شامگاه سه شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد سنندج مرکز استان کردستان شد تا آخرین تحولات روستاهای برفگیر استان کردستان پس از بارندگی های اخیر را بررسی کند.

از برنامه های وزیر کشور در سفر به کردستان، گردنه کوه صلوات آباد سنندج، شرکت در جلسه مدیریت بحران استان کردستان برای بررسی آخرین وضعیت روستاهای تحت محاصره و کمک به آن مناطق بود.