اجتماعی

احتمال نیاز به تزریق دُز “بوستر” در سالمندانی که واکسن سینوفارم زدند

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تاثیر واکسن کرونا بر نسخه های مختلف ویروس توضیح داد.

دکتر علیرضا ناجی در گفت وگو با سرگرمی برای همه وی با اشاره به “اگر” ها ، اما در مورد ایمنی زایی واکسن “سینوفارم” مطرح شد ، گفت. به گفته سازمان بهداشت جهانی ، بهترین واکسن اولین واکسنی است که برای همه قابل دسترس است. انتظار برای انتخاب یا تزریق واکسن دیگر واقعاً اشتباه استبه درباره Sinofarm مطالعات نشان داده است که Sinofarm ممکن است برای افراد بالای 60 سال خوب کار نکند.

او اضافه کرد. “البته ، باید توجه داشت که در هر صورت ، قبل از تزریق واکسن سینوفارم در سنین بالا ، اکنون تعداد مرگ و میر و درصد کاهش یافته است.” بنابراین این تا حدودی چشمگیر است. با این حال ، بیماری کووید 19 بیماری جدید و واکسن های مختلف است که وارد بازار می شوند ، مطالعات متفاوتی در مورد آنها انجام شده است اطلاعات جدیدی در مورد آنها به دست می آید و سپس ما باید واکسیناسیون را برای گروه های سنی مختلف یا بیماران و افراد برنامه ریزی کنیم. کسانی که بیماران خاصی دارند ، ما باید بررسی و برنامه ریزی کنیم.

نجات دهنده ، با توجه به آن ثابت شده است که سینوفارم برای افراد زیر 60 سال خوب کار می کندوی گفت: “در عین حال ، ما می دانیم که همه واکسن هایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم از نظر اثربخشی در برابر ووهان و انواع اولیه همه گیر آزمایش شده اند.” با این حال ، نسخه های جدید اکنون وارد شده اند و همه واکسن ها نسبت به نسخه های جدید ارتباط خود را کاهش داده اند. اکنون ، بسته به نوع واکسن ، تأثیر آن بر نسخه های جدید کم و بیش خواهد بود.

وی در مورد بیش از 60 نفری که Sinofarm را تزریق کرده اند ، گفت: “به با این حال ، هم کادر پزشکی و هم سالمندانی که واکسن دریافت کرده اند به مدت پنج تا شش ماه واکسینه شده اند ، بنابراین باید دوزهای تقویت کننده در نظر گرفته شود که بر اساس مطالعات می توان به آنها پاسخ داد.

ناجی گفت: “بسته به نوع واکسن ، دوز” تقویت “را می توان شش تا ده ماه پس از واکسیناسیون ، معمولاً شش ماه بعد تزریق کرد.” به خصوص توصیه می شود دوز تقویت کننده را در گروه های مسن تر ، در معرض خطر بیشتر یا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که تماس بیشتری با بیماران یا کسانی که بیماری های زمینه ای دارند ، تزریق کنید. به عنوان مثال کشوی بریتانیایی قصد دارد واکسیناسیون محرکهای بالای 50 سال را در اوایل پاییز انجام دهد. در همان زمان ، امارات متحده عربی اعلام کرده است که می خواهد دوز بوستر فایزر را برای کسانی که Sinofarm را تزریق کرده اند ، آغاز کند.

وی افزود: در هر صورت ، برنامه هایی وجود دارد ، اما سازمان بهداشت جهانی نیز با آن مخالفت منطقی دارد و می گوید ما در شرایطی هستیم که اگر شرکت ها ظرفیت تولید واکسن های بیشتری را داشته باشند ، نباید آنها را در اختیار کشورهای ثروتمند قرار دهند ، بلکه آنها را فراهم کند واکسیناسیون در کشورها و افرادی که هنوز واکسینه نشده اند. البته ، این امر با توجه به انواع آن ، اثر واکسن تقویت کننده و مزایای آن را نادیده نمی گیرد. بنابراین ، افزایش دوز ممکن است ؛ هرچه سطح آنتی بادی های خنثی کننده بیشتر باشد ، مزایای بیشتری در برابر انواع کرونا دارد.

وی گفت: “البته ما می دانیم که افراد زیادی در جهان واکسینه نشده اند. با توجه به اینکه همه ما در یک کشتی علیه کرونا هستیم ، باید این مسائل را در نظر بگیریم.” از نظر علمی توصیه می شود که بستر واکسن در دوز تقویت کننده تغییر کند.

در مورد واکسیناسیون علیه بیماری ایسکمیک قلبی یا مرگ و میر آن ، ناجی گفت. منجر به مرگ نمی شود ، استفاده نمی شود. هنگامی که ما انواع ووهان و آلفا را داشتیم ، عملکرد واکسن از نظر بالینی مورد آزمایش قرار گرفته است ، اما انواع جدیدتر ، به ویژه در دلتا و غیره ، به دلیل ژنتیک متفاوت دارای سرعت انتقال ، تکثیر و سرکوب کننده سیستم ایمنی بسیار بالایی هستند. و بیماریهای زمینه ای متفاوت است ، این گزینه های جدید می تواند باعث فراز و نشیب های بسیار شدیدی شود. بر این اساس ، دیگر نمی توان در مورد این واقعیت که واکسن ها 100٪ از بیماریهای علامتی یا مرگ جلوگیری می کنند ، اظهار نظر کرد.

او اضافه کرد. “البته ، به طور کلی گفته می شود که واکسن می تواند از بیماری های جدی ، بستری شدن در MIC ، مرگ جلوگیری کند ، اما تخلفاتی نیز وجود دارد.” بسته به نوع واکسن ، بیماریهای زمینه ای ، ژنتیک ، اقدامات کنترل غیر درمانی ، پایبندی دقیق به آنها ، از جمله ماسک زدن ، فاصله ، پیشگیری از سفر و غیره ممکن است در این زمینه مثر باشد.

وی تأکید کرد. در حال حاضر ، مطمئن ترین راه ، رعایت سوابق بهداشتی است. ما هنوز باید در مورد واکسیناسیون بسیار مراقب باشیم. واکسن ها ممکن است م effectiveثر نباشند ، اما ممکن است تأثیر کمتری داشته باشند. بنابراین ، با توجه به گزینه های جدیدی که با این مسئله ارائه می شود ، آنها می توانند از سیستم ایمنی فرار کرده و قله های بسیار بزرگی ایجاد کنند ، زیرا ظرفیت انتقال آنها افزایش یافته است.

وی گفت: “بنابراین ، علاوه بر واکسیناسیونی که باید با واکسن های موجود انجام شود ، کنترل های غیر درمانی بسیار قوی تر است.” اقدامات کنترلی می تواند گردش ویروس و میزان انتقال ویروس به افراد را کاهش دهد و هرچه گردش ویروس کمتر باشد تعداد موارد کمتر است و گزینه ها امکان پذیر نیستند. بنابراین ، این درمان ها بسیار قدرتمند هستند و پس از تکمیل ، می توانیم از طریق واکسیناسیون موفق به کنترل Qovid شویم.

ناجی ادامه داد. در اینجا ، نقش واکسیناسیون بسیار بیشتر است. اما من می ترسم که اگر ما آن اقدامات را جدی نگیریم ، واکسن نیز کار می کند. البته ، جهان باید به سراغ بسترهای م effectiveثرتری برود ، با نسخه های جدیدتر واکسن ها در برابر نسخه های موجود.

انتهای پیام: