عمومی

اجاره ی رحم ۵۰۰ میلیون همراه با گواهی سلامت و عدم اعتیاد

در ابتدای دهه 80 به عنوان معلم در مؤسسه تازه تأسیس لقاح مصنوعی و اجاره رحم در دانشگاه مشغول به کار شد و. کانون وکلا علاوه بر ارائه مطالب، از فعالان حوزه های دیگر از جمله علوم انسانی، حوزه های علمیه و… دعوت کرده ام. .، برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات، اجرای این گونه موسسات باید با اجتهاد و تحقیق مناسب انجام شود تا آثار فساد و بلاتکلیفی ناشی از بچه دار شدن از این طریق کاهش یابد.

واکنش‌ها و واکنش‌های برخی از مخاطبان در سخنرانی‌ها و سمینارها حتی نسبت به تلفظ و تلفظ عباراتی مانند رحم، لقاح، بذر و … به گونه‌ای بود که سعی می‌کردم تا حد امکان از تکرار این کلمات خودداری کنم. گرانش فضا به حدی بود که مراقب بودم از چشمان عصبانی، اخم و عصبانیت برخی از میهمانان جلسه، اهالی، مسئولین شهری و منطقه ای دور نشوم تا جایی که لازم به ارائه سخنی است. و مقاله ای در مورد آن؛ من سؤالات مشابهی داشتم، مقدمه و عذرخواهی مداوم چینی.

اما امروزه دو دهه از بحث ها و چالش های آن زمان در زمینه یافتن راه حل فقهی برای تعیین نسب فرزندان ناشی از این روش حاملگی و اجتهاد برای آشکار شدن مبانی شرعی و فقهی می گذرد. حکم بی احترامی و انحلال چنین تصوری که جامعه آن زمان بسیار دیر و سخت با آن کنار آمد.در قرن چهاردهم میلادی اگرچه جامعه لقاح مصنوعی و اجاره رحم را راه حلی مناسب برای بچه دار شدن و بیرون آوردن فرزند می داند. . غم باردار نشدن برای زنان و ناباروری برای مردان، اما این هنوز در آن سوی دشت غم است، انگیزه ای وجود دارد که وقتی آگهی اجاره رحم را می بینید، احساس می کنید باید به آن توجه کنید. و این صدا چیزی نیست جز صدای زنگ خطر برای نقض حریم حفظ کرامت انسانی، رفع مشکلاتی که ممکن است برای فرزندانی که به این شکل به دنیا می آیند به وجود بیاید.

چندی پیش، تلاش برای کنترل پست های منتشر شده خبرگزاری آنلاینمشغول جستجو در گوگل بودم و با این آگهی مواجه شدم.اجاره رحم لیسانس با گواهی سلامت و عدم وابستگی 500 میلیون.)) نمی دانم چند نفر از مسئولین و مسئولین نظام وقت و حوصله دیدن و رصد چنین پیام ها و پست هایی را دارند و به دنبال امثال من بوده اند اما با رنج ها و انواع مختلف آشنا شده اند. درد مردم این جامعه، اما خونشان به جوش آمده، رگ هایشان پف کرده، غرورشان را لمس کرده اند، حداقل دست به کار شده اند تا از این حالت رقت انگیز خلاص شوند، علت و دلیل انتشار را فاش کنند. پیام هایی مانند این، سریع و کارآمد فکر کنید.

مسئولین عزیز آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در زندگی مردم این کشور چه اتفاقی افتاده است که یک دختر جوان با تحصیلات عالی حاضر است برای پول بخشی از بدن خود را به دیگری اجاره دهد، آیا می دانید چنین افکاری چیست؟ ? یک خانم در اثر این عمل ممکن است از نظر روحی و روانی آسیب ببیند، آیا برای پیشگیری از آسیب های روحی چنین اقدامی در نظر گرفته اید؟ آیا از عواقب و پیامدهای روابط عاطفی و عاطفی که زنان با جنین در رحم برقرار می کنند و سپس این گونه روابط را قطع می کنند، می دانید؟ آیا اجاره رحم را معامله می دانید و اگر چنین است، آیا چنین معامله ای را برای آثار روحی و روانی در نظر گرفته اید… لااقل آن را چاره ای برای روح و روان ملت بدانید!

روشن و بدیهی است که این ایجاد جدید دنیای حقوق و بچه دار شدن چیز خوبی است و اثرات مثبت آن بسیار بیشتر از اثرات منفی آن است، حتی با این دیدگاه مطلق که اجاره رحم صرفاً برای کسب درآمد است و بنابراین. به این معنی نیست وقتی چنین نهادی بدون درک چالش های روحی و روانی این رویداد و آسیب شناسی اجتماعی- فردی آن به یک جریان عمومی و غالب تبدیل می شود، قطعاً باید منتظر شنیدن و دیدن مشکلات و مصائب زنانی باشیم که حداقل های اجتماعی و اجتماعی را ندارند. حمایت قانونی می کنند و حاضرند برای حل مشکلات مالی خود این کار را انجام دهند.

در نهایت بی نیاز نیست که از شما بخواهیم زنگ خطر عواقب جبران ناپذیر عادی شدن تبلیغات اجاره رحم را بشنوید، هرچند امیدوارم گوش برخی از آقایان بشنود که اگر. تلفنی برای گوش دادن بود، زنگ های بی شماری در این مدت به صدا در می آید، شنیده نشده است که به وقتش از ترس ذکر مثال ها و عدم توجه به نیاز، نمونه هایی از نقض حقوق شهروندی را برای شما بیان کنم. حفظ کرامت انسانی توجه شما را به بخشی از نامه امیرمومنان به قیس جلب می کنم که در آن آمده است:

دامنه شما قربانی شما نیست، اما امانت گردن شماست و از شما خواسته شده است که از کسی که بالاتر از شماست اطاعت کنید. این شما نیست که به رعایای خود آنطور که می خواهید فرمان دهید. یا اگر سفارشی دریافت نکرده اید، خود را درگیر یک تجارت بزرگ کنید. ثروتی از مال خداوند متعال در دست توست و تو خزانه دار هستی تا آن را به من برسانی. امیدوارم بدترین فرماندار برای شما نباشم. و صلح; و کار تو برای خودت نیست، بلکه امانت گردن توست، و خودت را از بالای سرت پنهان می کنی. از قوم خود نترس و جز ضمانت نترس. و در دست تو مالى از مال خداست و تو از گنج او هستى تا آن را به من بسپارى; و برای آن من بد نخواهم بود. و درود خدا بر او باد.(نام نهج البلاغه 5)

وکیل اهل شیراز