علمی و پزشکی

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، علیرضا ناجین ویروس شناس در روزنامه نوشت بیا دیگه وی نوشت: اخیراً مدیر عامل شرکت غربی واکسن کرونا نسبت به ترکیب سویه های آمیکرون و دلتا برای تولید سوپراشباع جدید هشدار داده است که یک هشدار واقعاً جدی است. در هفته اول کاوش در این جنبه از جهان، من هم در رسانه های نوشتاری و هم در رسانه های شفاهی به این موضوع پرداختم، اکنون که در شرایطی هستیم که سویه های دلتا و آمیکرون همزمان در سراسر جهان در حال گردش هستند. زمان. در نتیجه، خطر ابتلا به عفونت دلتا آمیکرون به طور همزمان در انسان یا حیوان رخ می دهد، تبادل ژن رخ می دهد، نوترکیبی رخ می دهد، یک نوع بسیار قوی رخ می دهد.

بنابراین، ما باید همیشه شکل گیری ابرشاره های کرونا را در نظر داشته باشیم، زیرا می دانیم که ابرنواخترها به دلیل قدرت انتقال، عفونت و مصونیت بالایشان همچنان ما را تهدید می کنند.

البته ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا گفته می‌شود سویه آمیکرون ضعیف‌تر از دلتا است، با این حال آیا باید از ابرسیال‌ها بترسیم که باید به آن پاسخ دهم، بله. واقعیت این است که اگرچه جهان اکنون در گفتمان خود اعلام می کند که آمیکرون طرف ضعیف تری است، اما برای قضاوت زود است. برای جمع آوری اطلاعات لازم، ترکیب اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک، برای به دست آوردن ایده خوبی از سویه آمیکرون، باید مدت زیادی صبر کنیم. با این حال، ما هنوز هم می دانیم که این سویه جدید بسیار خطرناک است، نباید نگران باشیم. دلیل واضح آن این است که سازمان بهداشت جهانی کمی بعد یک جلسه ویژه در مورد این گزینه تشکیل داد.

البته ما نمی خواهیم با این حرف ها مردم را بترسانیم، اما هدف بدوی بودن نیست، بلکه آگاه سازی مردم است. مطالعه ای در بریتانیا نشان داده است که سویه آمیکرون در ماه های آینده بین 25000 تا 75000 مرگ و میر را در صورت عدم اعمال محدودیت های اضافی برای جامعه ایجاد خواهد کرد. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید با این نسخه بسیار باهوش باشیم.” اجازه ندهید بحران شکل بگیرد، سپس به فکر راه حل باشید. ما تاکنون فقط بحران را کنترل کرده‌ایم، در حالی که به پیشگیری از بحران نیاز داریم.

یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب با سویه‌های جدید، گسترش واکسیناسیون و تزریق دوز سوم به جامعه است. درست است که اقدامات غیر درمانی مانند پوشاندن ماسک، فاصله، شستن دست ها و دوری از ازدحام همچنان توصیه می شود، اما تمدید واکسیناسیون امن ترین راه است.

تزریق دوز سوم واکسن باید تا حد امکان گسترش یابد، زیرا ممکن است در آینده به دلیل انتشار ویروس در سراسر جهان، به ویژه در کشورهایی که سیستم‌های بهداشتی جدید به دلیل سیستم‌های بهداشتی ضعیف دارند، سویه‌های جدیدی تولید شود. کاهش اثربخشی واکسن های فعلی