اجتماعی

آغاز به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اصغر شالبافیانمعاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر پنجشنبه در این مراسم گفت. «شعار روز جهانی گردشگری امسال به معنای ایده های جدید است، به این معنی که مدیران و مسئولان نیز باید بتوانند واقعاً فعالان را درگیر کنند. میدان

او ادامه داد. وی ادامه داد: در سال گذشته تلاش کردیم در دو محور همکاری بین بخشی و تسهیل گری سازماندهی کنیم تا حضور بخش خصوصی در گردشگری مورد تاکید قرار گیرد. اصفهان نیازمند ایجاد اقامتگاه و هتل است و می تواند از فرصت این همکاری ها استفاده کند.

شالبافیان او اضافه کرد: در سال گذشته اولویت با توزیع زمان و مکان سفرها بود و لایحه ساماندهی تعطیلات نیز تهیه شد. با تصویب این لایحه امیدواریم شهرهایی مانند اصفهان بتوانند در همه روزهای سال از نعمت گردشگران برخوردار شوند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: «ما معتقدیم بسیاری از مشکلات شرق استان اسپهان با حضور گردشگران قابل حل است. بیش از هزار رویداد در کشور برگزار می شود که پتانسیل جذب گردشگر را دارد و امکان ثبت ملی این رویدادها وجود دارد و به ادارات اصلی فرصت خوبی برای توسعه گردشگری داده می شود. از این رو در راستای وقایع اصفهان تلاش شد شین: تابعیت داشته باشید، ثبت نام کنید و شرایط را کسب کنید.

شرایط گردشگری و صنایع دستی در اصفهان مساعد نیست

عباس مقتدی نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی در این مراسم گفت: «هنرمندان از رئیس جمهور تقاضای توجه دارند و ما از افرادی که در حوزه مدیریت برنامه ریزی نمی کنند تقاضای کار داریم، چرا این همه؟ نکات مثبت هنر و گردشگری اصفهان مطرح می شود

او ادامه داد. فعالیت های سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطلوب نبود و اینها تنها اقدامات اولیه ای بود که باید به آن رسیدگی شود. پارلمان نیز در حوزه اختیارات خود به این سه حوزه کمک خواهد کرد. هر چند به اموال و هنر اصفهان رسیدگی نشده است، اما در حد توان به نصف دنیا کمک خواهیم کرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: کارها در اصفهان باید سریعتر تمام شود.

تفکر برای پیشرفت و موفقیت لازم است

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد. اگر ایران اسلامی می‌خواهد ایران بماند و ایران باشد، به فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی که سفیری هستند برای نمایندگی ایران نیاز دارد.

او ادامه داد. پنجم مهری روز جهانی گردشگری با موضوع تفکر و پرورش ذهنی نو برای گردشگری است. تفکر برای توسعه، برنامه ریزی و موفقیت لازم است. گردشگری عنصری در دستیابی به توسعه پایدار است.

ایزدی تاکید کرد. گردشگری در معرفی نام بزرگ ایران اسلامی به جهانیان موثر است. امروزه رشد ایده ها برای دستیابی به توسعه پایدار در حوزه گردشگری را دنبال می کنیم.

وی در پایان پیشنهاد کرد استان اصفهان به عنوان پرچمدار گردشگری و صنایع دستی ایران پایلوت نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ایران شود.

توجه داشته باشید که در پایان این مراسم یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.